Thursday, December 10, 2009

Pelik tak...??? Dhaifnya aku ya Allah...

Kepala hotak aku terpikir seketika....

Aku akan malu untuk solat,ketika tengah sedap berborak panjang walaupun azan berkemundang 20 langkah dari kita kerana takut dikatan alim....

Aku boleh bangun dini hari utk harvest game barn buddy,tapi tidak boleh bangun utk solat hajat...

Aku boleh berdiri lama utk tenguk konsert hiburan,tapi tidak boleh berdiri lama untuk menunaikan solat tasbih.....

Aku luangkan masa 60 mint sehari utk FaceBook,tapi tidak boleh utk 5 kali solat yg tak sampai 10 minit sekali solat...

Aku bangga bercerita tentang kejahatan yg dilakukan,tapi malu utk bercerita tentang kebaikan takut dikata riak....

Aku menunggu cerita baru yang akan ditayangkan dipawagam,tapi tidak mengendahkan langsung kuliah agama dimasjid dan surau.....

Aku takut berjumpa polis apabila melakukan kesalahan,tetapi tidak takut dengan pencipta apabila meninggalkan solat...

Aku boleh berbelanja besar utk upgrade basikal dan segalanya,tetapi payah utk mengeluarkan rm10 tabung masjid walaupun seminggu sekali pada hari jumaat....

Aku boleh bangun seawal 5 pagi utk berbasikal,tapi tak bleh bangun pagi utk menunaikan solat subuh walaupun diletakan loceng gereja disebelah telinga....

Ya Allah Ya tuhan ku
Betapa hambamu ini Dhaif dan mengabaikan tangunggjawab serta suruhanMu....

Regards
9M2JEN

3 comments:

  1. Alhamdulillah, sekiranya telah diberi kesedaran mengenali kelemahan diri. Langkah seterusnya adalah bertindak.... ;) untuk mendekatiNya. Jangan tunggu sehingga berada di dalam kepayahan ...untuk mengingatinya...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kak yong...kadang2 ia datang sepintas lalu,mengenang diri yg semakin jauh dan terus jauh...

    ReplyDelete
  3. Selagi hayat dikandung badan... selagi itu peluang masih ada..;)

    ReplyDelete