Saturday, December 19, 2009

Sunway Lagoon

Ambik peluang cuti kali nie,aku plan dengan bini aku utk kumpul adik beradik....ada rezeki utk anak2 dan keluarga kami spend masa bersama utk berkumpul dirumah aku....malam jumaat aku buat barbeque kat umah....ayam dgn hotdog jerk....ayong tukang perap ayam...pergh sedap....4 ketul aku belasah.... pukul 6.30 pagi semua anak2 dah bangun pagi...semangat gilerz...seronok aku tenguk anak2 semua happy jerk nak ke sunway lagoon....alhamdulillah...harapnya ader rezeki lagi,bleh jenjalan ngan adik beradik lagi.....aku bangun tolong bini aku buat nasik goreng...malam tadi buat nasi goreng cina...pagi nie buat nasi goreng kampung plak....licin....roti canai 7 keping pun licin...seronok betul,klu memasak semua habis....
Ni gambar sebelum masuk...tenguk optimus prime tuh...dia memang happy....semua mintak dapat jerk.....then dah mula berani sikit...maklumlah ada sepupu dia....aku tak kisah kalau dia berani,tapi mesti bg tau nak buat apa...then klu ok,aku bg jerk....aku monitor jerk afif nie...displin jugak ler...ada anak cina yg cuba panjat slider ikut tentang arah tak pasal2,kena sound dgn afif...keh keh keh..sebab apa,sebab aku selalu ajar,klu nak main makesure ikut rules yg betul..so bila afif dah selalu buat,dia akan marah klu org buat tak betul...sometimes parents nampak mender tuh senang jer..tp pada aku,mender yg senang kita kena didik supaya dia lagi hormat pada sekeliling...

Nie pulak gambar adik aku..pernah buat en3 pasal dia...anak dia yg lelaki tuh memang kaki bergaya...macam adik aku jugak..mana taknya,bohjan dulu...muahahahaha....anak dia tuh,klu kuar mesti nak buat rambut pacak...heran aku...herm..dah bapaknya pun sama dulu...depa mai dari tapah nie...umah mak mentua adik aku kat paya jaras jerk....adik ipor aku nie..sporting...jenis tak kisah punyer....
Nie gambar family yong aku...mulut ayong aku usah cakap ler...klu menjerit satu sunway lagoon boleh dengar...tapi kalau bini riuh laki mesti cool punya....abg ipar aku,abg acit nie,memang cool beb,jarang laaa nak naik angin...tak pernah ler nak ngamuk2 pukul anak2...aku jer karang yg naik sheikh tenguk perangai anak dia...si wawa...pergh,jgn cakap beb,girl,tapi...semua ada kat dalam dia...package...muahahaha...mengamuk,merampuih,kuat makan,semu ada lah....
tapi wa no hal dgn anak buah wa nie...tak kesah wawa,kalau ko terrer masa kecik2 nie...maklumlah,b'day dia sama dgn aku..mesti ikut perangai aku punyer...muahahahaha..kadang2 aku tenguk mak bapak dia pun surrender dengan dia...bior buas masa kecik2,klu dimarah boleh dengar kata lagi...kalau dah besor baru nak tunjuk belang,lagi sakit kepala siut..itu jam,nak marah pun tak guna...
nie masa nak balik....kami main kuda pusing...dua tiga kali main mender nie...puas anak2 main mender nie...biar depa puas,bayar mahal2,takkan main sekali jerk....masa nie,aku ingat semua nak balik dah,tapi layan macam2 lagik....
This is my big family...yang tak ada dalam nie,uder jerk....dia tengah study kat jordan....adik aku uder nie,lain pulak...kaki mengemas dan sebagainya....sorry uder,kita org tak sempat tunggu ngko erk....insyaAllah ader rezeki kita buat lagi....
apapun masa balik ader problem sikit..tak jumpa pintu keluar C...siut jerk..kena pusing jauh,nak ambik depa...tapi kesimpulan semua anak2 happy..itu yang penting....dalam berkayuh tak hingat dunia,anak2 aku tak lupa beb...kadang jiwa kena beli jugak...baru senang nak dapat approval...
Orait guys..nice weekend with all of you...doa kan Firdaus & Nazirah Co. LtD bertambah lagi rezeki....kalau rezeki bertambah,kami buat lagi..also million thanks to my wife....bibik yg byk tolong memasak....klu tak jenuh jugak kami kelaparan....sampai umah semua dah terlantor....seronok...berbaloi..memang berbaloi baloi....





Kat sini belah atas

kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment