Saturday, December 5, 2009

Icom 718 Vs Panasonic MicroWave Owen

Aku mengalah lagi...konon nak pergi OnKing nak beli DVD player...aku pun ngajak xyl pergi survey...lepas xyl habis kerja,terus kami ke OnKing kat depan rumah...dan inilah hasilnya..budget Icom 718 dah bertukar jadi Panasonic Microwave Owen...

Melepas lagi Icom 718

Survey DVD player yg ada HDMI cable....dapat dah brand philips...gatal plak aku ngajak xyl nenguk microwave owen...herm...dah lama xyl ngidam mender nie...tapi aku jer yg tak bg green light sebenarnya...biler dier tersengeh dan terlentok...aku kalah lagi......alahai...
Puding Roti
1st time mencuba,xyl buat puding roti...belasah jer lah...dia minat...aku no hal..bagi dia explore dulu..pas nie aku pulak yang xplore...aku minat sgt nak buat grill chicken,beef dan sebagainya...kuah black papper aku dah belajar..tunggu jer lah...

Chef jemputan
yang lebihnya kami anak beranak yg possing..xyl malu sikit...adik adah pun aku beli apron...xyl marah...bukan apa,takut tangan anak dara dia jadi kasar...hek alah..klu lawa,putih melepak pun tak guna jugak,kalau tak pandai masak....bila kahwin nanti harap muka jer lawo,laki balik umah,bukak sangai,kosong..last2 laki pegi kedai mamak....wakakakaka...


Biar depa pandai masak mcm pak dia..
Kitchen kabinet nie dah lama aku buat...tempat utk owen tuh pun memang dah plan masa nak buat dulu...cuma tempat tuh dulu diisi dengan barang lain,tapi sekarang terpaksa dikosongkan...dah hampir 4 tahun kitchen kabinet tuh kosong..alhamdulillah hari nie tercapai....dapat jugak beli micro wave owen..
Akhirnya diisi setelah kosong 4 tahun
Apapun melepas lagilah utk dapatkan Icom 718...Sorry 9M2GET...aku dah menabung sikit2 utk beli Icom 718,tapi apakan daya..tuh aku cakap kat ngko,komitmen aku byk..aku tak bleh fokus utk beli sesuatu barang...sedih jugak...tapi aku seronok bila xyl aku happy...kalau dulu melepas sebab beli meja makan..nie melepas pulak sebab beli owen...herm...biar jer lah....credit card baru jer nak tutup...dah bukak balik...alahai...
Sorry semua rakan2....aku tak dapat lagi nak jumpa korang kat HF frequency...mungkin lama lagi nak menabung....sedih gak nie...apapun aku gembira biler xyl aku happy...insyaAllah jika dibukakan pintu rezeki kami,adalah set HF utk aku nanti....
apapun aku seronok biler xyl manage kewangan aku..macam2 boleh dapat....klu aku pegang duit,memang jahanam ler gamaknya...biar aku tak mewah sgt,tapi biler nak beli barang InsyaAllah bulih dapat....

6 comments:

  1. kalau aku Jen... aku pilih Micro oven dari 718.. 718 kalau lapar tak guna tapi micro oven kalau lapar.. nasi pun dia boleh masak :D

    ReplyDelete
  2. wakakaka...hampieh tul la lu bro..pandai ko psycho aku erk...letih tuh nak menabung balik...

    ReplyDelete
  3. ko ingat ko sorang je ke jen..dilema kite hampir sama le..hehehhe berenti je la main radio nak?

    kekekekke

    ReplyDelete
  4. Mazru;aku bg date kat diri aku sendiri..klu sebelum jun tak dapat gak HF set,9M2JEN punyer audio takkan kedengaran dimana2 Band sekalipun...

    ReplyDelete
  5. hehehee.... sapa tak sayang bini ooiii..
    kes macam tu la aku tak leh beli barang radio. time ader duit jer pasti adaer gak xyl nak beli barang...
    Jen.. Jgn la cakap cam tu. sunyi astra tengah nanti.

    ReplyDelete
  6. jgn salah paham,just nak motivate myself.Nak kena lebih fokus utk dapatkan sesuatu.bila rasa kepayahan,baru apreciate betul2...

    ReplyDelete