Monday, December 28, 2009

Rentetan Pak Bara

Baca en3 niee sampai habis.....pahamkan elok2.....

Malas nak update blog....malas nak upload gambar.....kayuhan pak bara ok ajer....yang paling merungsingkan kayuhan MIFR nanti...aku tak habis pun kayuhan Pak Bara...siap naik pick up lagik....malu apa nak ngaku naik pick up....aku tenguk setengah rakan nie byk yang hipokrit....malu nak ngaku kelemahan diri....pastuh rakan lain pulak biler tahu,rakan jatuh ker......tergolek dog ler.....celah kangkang melecet laa....apa laa...mula carik peluang nak tembak.....

pastuh ada pulak yg bagi alasan nak pelepas diri sendiri...konon beli seluar saiz kecik..pastuh melecet...tak bleh kayuh....padahai seluaq tuh dah lama aku tenguk dia pakai.....sebab bila bagi alasan melecet,dia tak bleh kayuh....pedih juboq...so turun menolak basikal...walhal mungkin dah tak der tenaga nak kayuh lagik....apapun terpulang pada empunya diri,nak ngelat ker,nak kata apa ka...diri sendiri yang tahu......sebab apa bg seribu alasan...sebab takut kena KUTUK jugak,mulut jer cakap "aku tak kisah kena kutuk"...sebenarnya takut jugak kena KUTUK!!!!!...mulut berbicara semua org boleh..tapi dalam hati...tak siapa tahu....

memang ler gurau....tapi,ader jer niat nak carik point nak kutuk orang.....aku tak suka cara macam tuh,,,,terus terang aku tak suka!!!!!!aku dah tenguk cara hangpa....pada aku tak kena.....ini pendapat aku....bukan semua org boleh gurau kasaq..... biler aku dengar ada seorang rakan sampai tak pegi jamboree sebab kawan2 kutuk,itu salah rakan yang kutuk...jgn pulak yg mengutuk tuh cakap,"sapa suruh tak tahan kena kutuk"....patutnya bg semangat...ada gak yang bagi semangat,pastuh klu tergolek dog,kutuk jugak....

jangan hilang kawan sebab kutuk mengutuk....memang dalam hati tak mo ada taman..tapi berhati2.....berwaspada dgn setiap tutur kata yg dibualkan....sekali org tembak,KUTUK dan jatuhkan kita sampai tak bleh bangun macam mana..???pernah terpikir tak..???cuba perhatikan ayat KUTUK itu sendiri...KUTUK itu bermaksud menghina...dalam quran selalu ada..contoh.."kamu akan terima KUTUKan dari ALLAH"...so kutuk itu adalah suatu yg tidak baik.....tapi masa kayuhan pak bara alhamdulillah ok....kutuk mengutuk akan berlaku selalunya selepas event habis...

cuba hangpa tenguk berapa kerat geng yg tinggal nak berkayuh sekali...????sebab apa....cuba pikir balik...???sebab aku rasa duk kutuk mengutuk...makin lama,sorang2 tarik diri....akan bagi beribu alasan...bukan apa..sebab takut kena KUTUK....tapi malas nak luahkan..takut kawan2 terasa....

Kesimpulannya,kayuhan Pak Bara berbaloi bg aku...dengan trainning dari CKH dan cetot karim,aku berjaya jugak lepas wang kelian...sebenarnya kekuatan terletak pada mental...tetapi perlu juga seiring dengan latihan dan sebagainya....thanks a LOT to OCC dan VZO yg bertungkus lumus menjayakan event nie sebab aku....hanya kami bertiga yang tahu....kalau dak,event ie mungkin tangguh lagik...thanks sham dan coach...

nampak macam en3 kali nie seolah aku tak happy event Pak Bara....NOPE,klu pembaca ingat aku tak happy sebenarnya hangpa salah utk menilai aku....90% aku happy,cuma 10% jerk aku tak happy....selalunya kita akan berkongsi yang seronok2,yang tak seronok kita tak nak cerita..tapi kali nie aku lain sikit,ceritakan yang tak seronok,supaya yang seronok itu nanti akan jadi 100%....

1 comment:

  1. Pelik jugak no....orang yang suka merendah-rendahkan diri orang lain. It is supposed to be a hobby... something that you like... Yang penting diri seronok melakukan aktiviti tersebut...

    All the best to you! :)

    ReplyDelete