Saturday, December 12, 2009

Kayuhan "DuKe"

Tepat jam 8.45 malam sampai diperkarangan TV3 Bandar Utama...macam biasa...Time management kena cantik...syarat nak berkayuh,boleh bangun awal pagi dan tepati masa....6 pengayuh tegar malam nie....bukan apa,nak training utk 2 dalam 1...sorry kurang sikit ulasan malam nie,sebab cocentrate pada milleage.... dari kiri berdiri,cik din,jamsol,aku....yang duduk,zaidi dengan frame baru...Trek siut...meleleh tenguk frame dia.....



Briefing dari jamsol tentang route malam tadi...bandar Utama-Penchala Link-Haighaway DuKe-U turn kat exit AU3....pergh..memang tangkap leleh...bukan setakat air peluh jer yang meleleh,air hidung pun dah tak bleh nak control siut....bayar upah dan ambik upah...panjat bukit,pastuh turun bukit.....paling panjang mendaki,adalah masa kat terowong penchala link...bergetar urat kentut.....

Pitstop yang pertama selepas tol menatang nama apa ntah..aku pun tak tau...yang sebelah kiri,si karim budak kota damansara...walaupun power,sanggup tunggu aku kat belakang...raja bukit tuh...event bukit fraser,dapat no yg atas2 jugak la....badan sekeping....5 kali badan dia sama dgn sebijik badan aku..ntah2 lebih lagi kut....






Pitstop yg kedua....muka aku dah mula kelat dan ketat...nak carik dah aku rasa...sat gi aku nak tuam....sib baik batu sungai bini aku guna masa dalam pantang ada lagi....adeh....memang beristinjak jer lah dua hari nie.....


Sepanjang perjalanan jalan turun bukit naik bukit..ada gak terserempak dgn geng2 lain yang berkayuh....tapi bertentangan arah...
aku lupa la nama owner basikal nie........ Merida.....


jentera si Karim Kota Damansara.... Merida lagi....

Jentera jamsol TV3...."Gergasi"


apapun thanks to all of you guys..nice ride..jangan risau,aku tak serik punya...klu ada program,jgn lupa sms...klu aku free,aku ikut....baru terasa kepayahan berkayuh....sorry cik din,gambar basikal anda masih di rahsiakan atas sebab2 keselamatan negara....nak dekat nama2 sphagetti gitu....si zaidi kena balik awal...tak sempat melepak minum,so tak der gambo....lagipun dia ada panggilan penting dari Bentara Guru...muahaha...gua pun sama bro...bukan aku takut bini,tapi bini tak takut kat aku....


Route:Bandar Utama-Penchala Link-Duke-Au3.....Bandar Utama

Distance:40.75km

Maximum speed:56.9km/h

Average Speed:25.2km/h

Level Of Dificulty:7/10

No comments:

Post a Comment