Wednesday, December 23, 2009

Hobi dan Kepompongnya...

sempat sembang dgn sorang rakan,pasal hobi baru aku nie...dia kata hobi baru aku nie sampai aku tinggal kawan lama,cari kawan baru....adus...peliknya....!!!ini macam punya pendapat pun ada kaa....macam mana la nak maju....

kenapa mak bapak risau kalau anak2 duduk dalam kelas corot????kenapa mak bapak nak anak2 duduk kelas yg bagus2...????sama jugaknya dengan kes aku....bukan aku nak membangga diri atau sebagainya....aku rasa klu aku nak memajukan diri,aku kena keluar dari kepompong kebiasaan aku....sebab aku rasa pasti ada org yg lebih hebat diluar sana...

klu duduk dlm kepompong,aku syok sendiri,rasa diri sendiri yang tehebat,tapi bila keluar baru nampak realiti sebenar...baru tahu tak kemana pun pencapaian selama ini.....Pada kawan yg tak nak keluar,aku tak marah kat korang,terpulang pada diri sendiri,tapi jenis aku nie,sekali terjebak,biar aku buat habis habisan tak mo separuh jalan.....

macam gak c/w...sekali aku cakap aku nak ambik,aku pastikan aku fokus utk belajar...tapi aku malas nak continue sebab aku rasa,badan aku tak sihat utk teruskan hobi nie...aku serius utk sihatkan badan aku,aku serius utk berpeluh...mintak mahap kepada penggemar radio semua,ini pendapat diri aku,apapun yang kita lakukan semuanya adalah hobi...sekali lagi aku tekankan,bila ianya adalah hobi,ia mesti sesuatu yg menyeronokkan...

Pada kawan2 aku,yg rasa aku tinggalkan,aku mintak mahap..aku no hal jerk...tapi level aku dah naik sikit...mintak dijauhkan dari sifat riak dan takabbur hendaknya...korang kena push sikit,tak bleh manjakan badan,jangan give up kalau kena tinggal...kayuh ikut kemampuan sendiri..tapi tak bleh manjakan diri..bontot melecet pun redah.Mana ada org terus kuat beb,mesti mula dari bawah...mana ada org kayuh tak sakit badan beb...mesti sakit punyer....

serius aku cakap,seronok tenguk rakan seri iskandar EIMIZA yang betul fokus dalam berbasikal...salute kat dia...walaupun aku tak nah jumpa,dari khabar yang aku dengar,dari berat 95kg ++ sekarang dah bawah 85kg....kalau dulu kena sayur dgn kawan2,sekarang kayuhan lasak penang dapat top 50....itu sebenarnya...fokus dan terus fokus.....

jgn kita jadi melayu yg selalu menyalahkan org lain kerana kelemahan kita....sedar kelemahan diri dan perbaiki serta tingkatkan prestasi..kena kutuk,kena hina,anggap satu cabaran,belajar dan terus belajar....

No comments:

Post a Comment