Thursday, December 17, 2009

Kayuhan Kota 2

Kayuhan malam nie ada peningkatan sikit lah...complete route.U turn dekat komuter sungai buloh...distance +-33km,average speed 26.2km/h.pergh lazat berkrim disukai ramai...melecet kat punggung bertambah2 lagi..baru nak kering,tambah lagi...kena beli lagi la tisu toilet nampaknya...

Paling seronok apabila dapat sikit skill baru malam nie....skill diturunkan oleh si wahid senario...lepas terminal 3 subang aku kayuh depan sikit dengan wahid...dia suruh aku tekan lebih dgn kaki kiri...bg kuat kaki kiri...betul laaa,mamt wahid nie cakap,baru rasa hidup sikit kaki kiri...kalau tak,asyik kaki kanan jer yang hidup...

Dahsyat jugak siwahid nie berkayuh...basikal biasa jerk..humble mamat nie..bleh sembang macam biasa...sekampung dgn aku kat sg rokam ipoh...dia duduk jalan kelubi,aku duduk kat jalan mawar...umah opah aku ler....macam biasa memang aku tak terkejor dgn mamat wahid nie...gua baru bai...tak sabar nak tunggu 3 bulan lagi...

Geng kota pulak beraksi dengan jersey baru depa,cantik betul...gemor aku tenguk baju tuh...design pun calouring...memang garang...kain pun kuality...nantilah aku order...apapun aku tetap bangga dgn baju cycling hams aku...baju rakan amateur yg kenal kan aku dgn hobi berbasikal.....

dapat gak 2/3 teknik malam nie...alhamdulillah,harap dapat tingkatkan kemahiran aku berbasikal..memang ler org boleh cakap..susah apa naik basikal..???kayuh jer lah....muahahaha..tak sesenang itu beb...kena tau byk mender...kena ader knowledge tentang basikal...kena ada knowledge sikit pasal human body...kena tau pasal sikit pasal kardiovaskular...tapi yg paling penting mental aku rasa...klu mental tak cukup kuat,basikal ribu riban pun tak guna....

aku punya cara senang,korang laju,korang pergi dulu..nanti aku sampai jugak...aku kayuh ikut kemampuan aku...malam nie paling aku puas hati bila aku dapat ikut route macam pengayuh tegar yg lain...walaupun wahid duk buat perangai giler duk ngacah anjing..klu anjing tuh kejor aku,memang wahid aku pelangkung dulu...dah ler kederat tinggal seciput,dia bleh main acah2 plak dgn anjing2 kat tepi jalan..hampieh ko wahid....

ok..esok last day aku kayuh..mungkin pagi,mungkin jugak petang,atau mungkin pagi petang.Aku nak kumpul milleage....pastuh stop dua hari..jumaat dan sabtu....ahad pagi baru kayuh balik....stim nak berkayuh nie....

No comments:

Post a Comment