Thursday, November 26, 2009

Clipless

malam tadi 1st time berkayuh dgn clipless dgn SLR dan KTT...aku mencuba new gadget yg baru beli hari isnin lepas....pergh..memang efektif...push and pull..walaupun rythm pull aku tak berapa betul lagi,tapi rasanya memang dapat byk save energy...kayuhan 23km kat setia alam rasa tak berapa penat sgt...dapat complete route dalam masa 50 minit...

mula mula rasa pelik...test dua tiga kali utk belajar bukak clipp..pas tuh ok jerk..alhamdulillah semuanya selamat...tapi biasalah barang murah..apa yg aku dapat kongsikan dengan pedal shimano 105 dan cleet,kasut melekat tak berapa cun sgt...still ada free zon kat kasut tuh...mungkin ultegra atau look pedal,kasut akan lock tanpa ada rasa free zone...

Apapun buat rakan yang nak mencuba,tak ler berapa susah sgt pakai clipless nie...cuma tanya poket utk anda membeli model dan brand mana...bagi aku yang berkayuh utk sihatkan badan,memadai dengan apa yang aku beli.."ukur baju kat badan sendiri"...sampai seri melur borak2 pastuh balik umah....masuk umah duduk depan family hall aku ikut apa yang mieza suruh buat...

dapat buat seat up 4 set jerk....keras giler perut aku masa..tapi bantal air still ader lagi..jgn salah paham erk...bahagian atas perut aku memang rasa keras..sorry mieza aku tak mampu nak buat sampai 10 set..buat 4 set pun rasa macam nak meletup bantal aku...buat 4 set jerk,tapi kentut sampai 15 kali bersahut sahutan....berak 2 kali time tu jugak.....layan cerita shooter...lepas 45 minit perut terus lapor...adeh..ruginya....pergi dapur,masak maggi 2 bungkus...muahahaha...biler nak kempis bantal aku nie..ntah ler.....

No comments:

Post a Comment