Saturday, November 7, 2009

Afif nak bersunat...

Pagi tadi dapat pangilan dari adik ipar aku...katanya program bersunat beramai2 akan dibuat pada 29hb/12/2009....he he he,masa yang ditunggu2...byk kali afif tanya bila dia nak sunat...aku jawab hujung tahun,tapi tak bleh bagi exact date....so,raya ke3 aidladha BIRD afif akan juga dikorbankan,tapi kulitnya saje....

petang tadi,lepas afif mandi,aku panggil anak bujang aku....aku belek bird afif..herm,cam biasa ler,BUTA!!!aku selak lagi,afif dah menjerit...alahai..sian pulak anak bujang aku nie....macam mana ler nak sunat nanti...ntah ler,dia yang beria ria mintak untuk disunat kan...then utk kurangkan buta,aku suruh afif tahan hujung tuh bila rasa nak buang air,nanti lelama kulit tuh,insyaALLAH akan terbuka....kuar lah topi jerman nya nanti....

aku cakap kat afif dia dah jadi anak bujang...bird tak bleh tunjuk kat orang dah....kena ader perasaan malu dan tutup aurat..pastuh afif tanya mana nak pakai suar,kalau tak tunjuk bird...???then,aku tunjukkan cara pakai seluar dgn towel yg berbalut....Afif dah mula mengerti..pastuh afif cakap..."nanti didi tidur pakai seluar yerk"...aku hairan....pastuh bini aku dan aku senyum dgn keletah afif...keh keh keh...tu argh anak bgn lagi awal dari awak..kata bini aku...

apapun,aku pulak yg berdebar nak tunggu afif sunat...berani ker dia....???nangis ker dia...???apa ler hadiah yang dia nak...???afif baru nak masuk 6 tahun....aku dulu berkhatan masa 10 tahun..klu afif bersunat umur 5 tahun,dia pecahkan rekod aku...cayalah afif.....tak sangka afif dah besar.....didi bg kasut roda Ben 10 kat afif.



1 comment:

  1. anak aku yg hero tu lambat lg nak sunat,doa aku muge afif stay cool masa doktor potong nt..

    lu naked??kah kah kah..realiti bro..realiti

    ReplyDelete