Friday, November 27, 2009

Kemahuan atau Keperluan????

Pernah aku ride beskal member aku dgn grouppo Ultegra 2009..pergh..stif giler siut...tekan sikit jer dah tukar gear..tak dengor langsung bunyinyer...siut betul ler...crank depan pun besor..memang laju ler..

yang tak tahannya,rege macam nak tercekik tulang ikan terubuk..saper ader pengalaman tercekik tulang ikan terubuk,mungkin dapat bayangkan....sial betul ler...aku ingatkan dah beli complete bike,tak der le nak upgrade dah...ada jugak perasaan nak upgrade....hampeh betul...

Pergi umah MDY sekali dgn amrie,aku pernah sembang dgn MDY pasal hobi...dia tanya aku bila nak angkat ICOM 718...aku jawab,belum ada hati lagi nak main HF....aku rasa mcm nak upgrade merida hijo aku tuh....pak madi terus sound aku...apa lah awak nie jen...cukup ler basikal tuh..awak naik basikal bukannya nak jadi pelumba pun..nak sihatkan badan jer kan...???? Aku terus senyap....

Dalam perjalanan balik aku pikir..betul jugak cakap MDY tuh...beria2 betul aku nak main beskal nie...sampai kemana sgt aku nak main beskal nie gamaknya..???Tapi ini yg dikatakan nafsu...hampieh betul laa.....susahnya nak lawan nafsu...susahnya nak control nafsu....aku tengah pujuk diri aku utk katakan,apa yg ada kat beskal aku pun dah cukup bagus...

No comments:

Post a Comment