Monday, November 23, 2009

Tergolek Dog...


Selepas berkayuh di hulu langat,dan dapat maintain 32-35km/h sejauh 7km,rasanya dah boleh mencuba utk pakai clipless pedal..tak mencuba lagi..tapi setelah bertanya dekat org yg berpengalaman macam CKH dan LPP,aku decide utk mencuba kasut dengan clipless pedal...
katanya dapat save byk energy dalam setiap kayuhan..boleh push and pull..tak tau ler aku...Tapi gabra jugak nak mencubanya..bukan apa takut terlentang atau tergolek dog masa nak berhenti kat trafic light...tapi CKH cakap kalau takut nak tergolek dog atau terlentang,duduk kat umah jer..rehat atas sofa..itupun belum tentu tak tergolek dog...thanks atas nasihat utk CKH dan LPP...
Beli yang murah2 jerk..klu ikut CKH dgn LPP suruh ambik pedal brand LOOK..mangai..mahai nak mampuih...tak upaya aku...beli pedal shimano 105 jer dgn kasut brand specialized...belasah jer lah...berat pun beratlah..bukannya nak masuk competition pun...yang nie pun dah ok..tapi klu guna alasan tuh pun tak betui jugak...kenapa tak pakai sport shoes jerk.....ntah,aku pun tak tahu...harapan dan doa aku,agar hobi berkayuh nie tak jadi hangat2 tahi anjing...byk siut dah melabor kat beskal nie...
Apa pun dah mula rasa berbelah bagi nak joint event ke PAk bara...bukan apa,rasa macam tak berbaloi pulak...drive jejauh,tapi bermalam sehari jerk kat sana...aku ingatkan berkayuh hari jemaat...balik hari ahad...at least boleh rehat dan jenjalan sehari...ini tak,hari nie kayuh..esok dah nak balik,tak puas rasanya..apapun dah org gi survey,mana yg rasa betul2 nak pergi teruskan jer lah....modal byk gak tuh...minyak kete dengan tol dah tentu RM300...hotel ngan baju rm80..duit poket +-rm250 paling busuk...dah dekat +-rm600..itu tak masuk klu terOVER budget..pikir2 balik,byk jugak tuh...
tertarik pulak dgn event malakof charity ride...rm30,dua hari...boleh bawak anak bini jenjalan kat penang..kayuhan 31/12 dan 1/1...khamis jumaat...pastuh ada plak sabtu ahad...hantar family gi lepak kat penang.bleh aku berkayuh..2 dalam 1...aku bleh berkayuh,family pun bleh bercuti...sorry coach,aku dah mula berbelah bahagi sekarang nie...kalau kayuh mula hari jemaat..then balik hari ahad,memang aku minat nak pegi...
Anyhow,doakan aku selamat dalam nak explore mender baru nie...gabra gak sebenarnya...xyl memang menyokong penuh hobi aku nie..katanya,nie hobi yg agak lama aku bertahan,dan nampak efektif dari semua sudut...luaran dan juga dalaman...bg rakan yg rasa tertinggal sebab aku tak dapat kayuh bersama,bukannya pilih bulu utk berkayuh,tapi nak bg semangat pada dua tiga rakan yg baru mula berkayuh....aku tak racun,tapi depa yg dtg minat dengan sendirinya..
macam gak aku...dah lamaVOL suruh berkayuh,tapi tak terbukak pintu hati masa dia racun tahun 2008 lagik..tapi 2009 memang dah dapat angin sikit..dah mula boleh berkongsi ilmu dengan rakan2...takkan putus ucapan terima kasih aku buat VOL dan VZO yg byk mengajar...sekarang mula berkongsi dgn CKH,tapi takut nak masuk dalam kumpulan dia,sebab kaki depa semua dah kuat,dah tak perlu pakai susuk,macam OCC....aku pun pelik dgn OCC nie sebenarnya...apa kederat dalam badan dia aku pun tak tau....makan dgn berkayuh sama naik,heran aku....
Raya haji nie,xyl suruh bawak balik beskal..disuruhnya aku berkayuh dari ipoh ke sauk ikut jalan lama...hehehehe...dia nak cabar aku ler tuh...silap ler...rasanya ada sedikit konfiden nak berkayuh dari ipoh ke kuala kangsar..bukit tak byk sgt...lagipun kami ambik cuti sampai hari selasa..dia takut aku boring...hehehe..ada can aku nak mintak beli bike rack...muahahaha...klu ada rezeki nak berkayuh dari sauk ke taiping..boleh panjat bukit berapit..seronok jugak tuh...

2 comments:

  1. efektif luar dan dalam tu yg ayat paling tak tahan tu heheheheheee

    ReplyDelete
  2. ko memang pandai menafsir yang tersurat dan tersirat....siut jer lu nie...

    ReplyDelete