Tuesday, November 10, 2009

Stand with it....Stand with princip

Sekali aku menulis memang payah aku nak berhenti....cause and effect....tetiba aku marah...kenapa aku marah..???sebab cause and effect....

Pertama....
Sekali menulis dan sekali pembaca terbaca apa yang tertulis,pasti yang membaca akan terus mengingatinya...terutama apabila yang ditulis itu memakan hati para pembaca..jadi apabila menulis hendaklah berhati2....kena berdiri teguh setelah apa yang ditulis...pertahankan apa yang ditulis....JANGAN SESEKALI cuba untuk mengubah apa yang telah tertulis,hanya sekadar Untuk mengelirukan pembaca....

Kedua...
Tidak perlu mengubah kepada sesuatu topik..cth:klu sebelumnya mengatakan kitalah yang paling handal..kitalah yang paling perit mendapatkan sesuatu....kini..........dah cuba dialihkan kepada seseorang yang lain...tahu pulak,dan mungkin juga baru tersedar rupanya ada yg lain lebih bagus dan handal gamaknya...saya selalu berpegang,kalau kita rasa kita lebih sesuatu,ada org lain yang lagi melebihi dan lebih lebih dari kita.....

Ketiga...
Apabila sesuatu itu terjadi...mulalah mengatakan sesuatu...cuba utk mengatakan bukan yang itu...tapi yang ini...??kenapa pulak...????terasa bersalah...????inilah cause and effect....baru merasakan,siapa yang menanggung???angkara siapa..???siapa pencetus..???herm..buat kata nabil=masa ni,jam nie,lu pikirlah sendiri....

Kempat...
Benar kita bukan maksum...manusia sentiasa membuat kesalahan..tetapi kenapa mencarinya juga setelah ditutup dan sebagainya....aku juga pernah menulis sesuatu yg salah...dan pabila,ada yg bertanya,aku baru tersedar dgn salah aku..tetapi tidak melibatkan org lain...melibatkan diri aku sendiri,kerana ada yang tak tahu apa2,cuba utk menyibuk dan menyampuk...dan menokok cerita serta sebagainya....

Keenam...
maaf!!!!!aku hilang SEPENUH kepercayaan kepada ORG seperti ini...biarlah menjadi pakar rujuk atau sebagainya,tetapi manusia begini begitu cepat melatah.....baru tersedar perbuatannya menjatuhkan org lain yg tak der kena mengena khususnya...dan menjatuhkan seluruh komuniti....

Ketujuh....
Ini blog aku....pada mereka yang tak paham apa aku tulis....campakkan penulisan yang aku tulis dan telah korang baca dalam longkang...jgn serabutkan kepala hotak benak pembaca pembaca ku sekalian........dan nasihat terakhir aku,jika ada pembaca aku yang paham dan melenting selepas membaca posting ini,anda adalah org yang berada didalam golongan orang yg berkasta rendah tahap pemikirannya...stand together..................

Regards
9M2JEN...


3 comments:

  1. faham tapi tak melenting... kasta mana beb?

    ReplyDelete
  2. alah..lupa pulak aku nak buat kasta utk yang paham dan tak melenting...

    1.tak paham & tak melenting=kasta unggul
    2.tak paham & melenting=kasta tepu
    3.paham & melenting=kasta rendah
    4.paham & tak melenting=kasta kena duduk cw lagi....wakakakaka...jgn marah peihong...aku gurau...

    ReplyDelete