Tuesday, November 24, 2009

Kayuhan Putrajaya

Lepas berkayuh di hulu langat si DLV ngajak pulak berkayuh kat putrajaya esoknya....xyl tak cakap apa...dia paham,bila ada rakan baru nak berkayuh,insyaAllah aku akan temankan...bukan apa,mau bg semangat sikit..mamat DLV nie nak beli beskal..tapi aku bg feel dulu utk berkayuh...pantang aku kalau beli beskal sebab dek racun kengkawan..pada aku,biar berkayuh sebab kesihatan...so aku pinjamkan hybrid aku kat mamat nie..pajaklah dalam sebulan dua pun..dah dapat feel nanti,belilah basikal..bukan apa,nanti klu kawan2 tak berkayuh,aku takut beskal mahal2 jadi gajah putih nanti... si DLV nie dulu riak tak hingat...katanya perut dia boroi pun,tapi dia buat kerja..bila aku bawak route hulu langat,baru dia tau langit tinggi rendah..tak berani nak kutuk basikal taman lagi dah...
Yang nie pulak si NOW...modal banyak...klu bab meracun serah jer kat dia...beskal TCR3 dgn grouppo ultegra 2009...10speed...hari tuh time trial dekat putrajaya dgn aku,tercicir gak dengan sora 9 speed aku...muahaha..tak la jauh sangat.....dia tak pandai main gearing lagi..tuh yang aku berani tuh...wakakaka...tapi kederat mamat nie kalau kat flat road,jgn duk main ler....OCC dah pernah kayuh dgn rakan2 aku nie...

yang nie pulak aku...lepas nie aku nak berkayuh pakai bengkung atau barut..tengah duk cari barut xyl aku masa lepas dia bersalin dulu...kopek aku nie,payah betul nak turun..byk sgt lemak kat situ..kalau dulu cup nyer lagi besor..sekarang dah cenotet sikit...bukan apa,aku tenguk si mieza cepat turun biler berkayuh dgn bengkung..aku nak try jugak..klu effective,aku peduli apa,w/pun terseksa sikit,aku sanggup tahan..
masa dulu tak mau jaga badan,bila dah tua mula nak slim balik..nyesal pun ader...tapi takper..pendorong semangat...harap xyl tak riso..,klu dah slim pun,takder nyer nak pasang makwe...wakakaka..sebenar badan aku dulu 98kg..alhamdulillah dah tinggal 84.5kg jer sekarang..target utk dapat 80kg...tapi nak turun lagi 4.5kg payah ya amat..baru nak diet,xyl masak kari laa...gulai lemak telur itik laa...sambal telur puyuh ler...macam mana nak pantang..adeh...


Kat sini belah atas

kat sini sambungannya

1 comment: