Wednesday, August 12, 2009

IGUANA gergasi dah tukar jadi maria MERIDA

Argh ...memang giler kengkawan aku nie....iguana gergasi baru pakai tak sampai sebulan dah tukar jadi awek maria MERIDA.....alasannya apa,ader kawan nak beli beskal dia...nak bg kengkawan ramai berkayuh,jadi bg ler beskal tuh dgn diskaun 10% dgn gadget nye sekali...

sebenarnya,aku nak rakan tengah pakai corratec mcm abg long utara dan juga coach.malangnya body corratec hanya dibawak masuk di Bukit Mertajam jer...tempat lain payah nak dapat...memikirkan perbelanjaan naik keutara pun hampir rm300++ jadi kawan aku dah tak bleh tahan...bertambah pulak kedai kat BM tuh tutup sampai khamis..lagi membuatkan rakan aku nie geli bontot,sebab dah tak bleh berkayuh....

ptg semalam 4 org budak hitam,pergi kedamansara
melihat basikal sambil mencuci mata...
cina tokey kedai seronok tak terkira...
sebab rakan yg dtg meracun dan nasik tambah bagai nak gila...

kowtim sini sikit,sana sikit...
owner jugak yg badan sakit...
tangan menggigil nak kuar duit...
tapi katanya,masih under budget...
kalau aku ler,dah tentu lidah tergigit...
tukang meracun tidak pula terkepit..
dapat topi merida,dipinggang terselit....


frame merah putih,gaya memang menawan..
barang barang XT menjadi pilihan...
harap lepas nie bila berkayuh,semua bukit dapat di tawan...
please la wei.....jangan berkayuh sebab ikut kawan...
tapi pikirlah demi kesihatan....

sekarang memang gila main basikal...
jangan berkayuh mengikut penggal
biar berkayuh sampai semua sendi rasa sengal
biar badan berbelang tak tentu pasal...
tapi ingat,bini dan anak kat rumah jgn pulak ditinggal...........

2 comments:

  1. ooo ceh,siap da ada gurindam pasal basikal ni..hebat tul.

    aku da kena racun dgn frd baru2 ni,best woo men 10km je laa..offroad.

    rase nak beli gak satu,tp tu laaaa.........................

    ReplyDelete
  2. aku tau..memang seronok main basikal..

    tapi aku tak berani layan offroad lagi laa...beskal offroad pun takder lagi...

    bukan ker FRD dah beli satu lagi beskal...belasah ler beskal lama dia tuh...

    ReplyDelete