Saturday, August 22, 2009

Afif-1st day fasting

argh....seronok betul hari nie....afif bleh tahan sampai ke petang...sikit pun tak merengek mintak air,nasik ataupun sebagainya....mungkin sebab afif takut kat aku,aku pun tak tau...pagi tadi afif bangun tak der selera nak makan nasik...walaupun lauk kari kegemaran terpampang depan mata..tapi afifi terkebil 2 menguap depan lauk kegemaran dia....

takut afif lapar,aku suruh bibik buatkan milo panas utk anak bujang aku...kena bg semangat kat afif sama mcm arwah mak dan abah bg semangat kat aku masa mula2 poser dulu...sebab nak suruh afif makan,aku suruh bibik masak kan maggi utk along afif....elok jer bibik masak maggi,terus afif senyum...herm..tahu sangat dah perangai depa nie...sebenarnya kat umah nie ader undang2,anak2 hanya bleh makan maggi 2 minggu sekali jerk...so kalau depa makan senyap2,mesti aku melenting...hehehehehe...

sampai sekarang afif tak melepek lagi..siap ajak aku jenjalan pergi tesco,utk beli broadband maxis nie...berlari2 dia dgn angah kat tesco...angah mintak air,aku selamba bagi...saja nak uji ketahanan afif...alhamdulillah dia tak mintak pun...aku,xyl dan bibik tak putus2 berikan semangat kat afif,bebudak sekranag nie,kena main psykologi sikit..buat mender kena bg pujian dan sebgainya...org kata parenthod knowledge...hehehehehe....aku harap afif ok jerk..

nasib baik senin depan tak sekolah...bukan apa,risau kalau dia tenguk kengkawan dia yg tak poser...aku harap anak bujang aku dapat bertahan selama sebulan...biar dia tahu puasa tuh apa,dan sayang utk tinggalkannya...aku respect along sebab dia lebih hebat dari aku...kalau aku kecik2 dulu,merengek minta air dan sebagainya..tapi afif memang steady...cayalah anak didi...nanti didi bagi duit raya kat along...sehari RM 2 hinggit!!!!!

No comments:

Post a Comment