Tuesday, August 18, 2009

International Lighthouse Lightship weekend


Tempat:Rumah Api Bukit Jugra

Ketinggian:140meter dari aras laut

Callsign:9M4LHE

Station Master:9M2JEN

Koordinator:9W2YR

Tarikh:15/16 Ogos 2009

HF Setup:Power supply:Teleconcept

Set:Yaesu 897/

Antenna:Windom/Broadband Dipole

SWR meter:Maldol



Sabtu

11.oo pagi

9W2RES dan 9W2BDZ telah tiba awal dilokasi.Bercadang utk memulakan DXing pada pukul 12.00 tengahari.


12.30 tengahari

DXing telah bermula secara rasmi.station pertama yg dihubungi boleh dirujuk di logsheetKat sini belah atas


3.00-7.30 Petang

Tapak perkhemahan telah siap sedia dan kawasan sekitar telah sama berjaya dibersihkan.Setengah kawasan ditandakan dengan tali merah,kerana kawasan tersebut adalah kawasan larangan ini adalah atas nasihat kedua pengawal keselamatan yg hampir tiga tahun bertugas menjaga RABJ.Program DXing diteruskan sehinggalah masuknya waktu maghrib.


7.30-8.45 Malam

Program sembahyang berjemaah Maghrib dijalankan.Selesai solat maghrib,dijalankan pula program tahlil dan bacaan Yassin oleh Ustaz Hussin dari PPD banting.


Makanan ala kadar disediakan kepada tetamu,iaitu ustaz Hussin dan juga Incharge keselamatan yg bertugas menjaga kawasan rumah api,Encik Anuar.


9.00 malam dan seterusnya

Sedikit jamuan makan disediakan untuk para peserta yg bermalam dan juga rakan ham yang datang utk melihat program DXing.


Juga dijalankan program,menandatangi borang 9W yg telah lulus menduduki peperiksaan RAE.



AHAD


5.00 pagi

DXing bermula


9.30-11.00 Pagi

Menyediakan sarapan kambing bakar di pagi hari.Mengikut western style setelah berjaya menghubungi rumah api dari New Zealand.


Masih ada lagi rakan ham yang datang utk melihat program DXing.Tapak perkhemahan mula dibersihkan dan siap sedia utk menutup portable station.


12.00 Tengahari

Station 9M4LHE ditutup dengan rasminya.


Keseluruhan event dianggap berjaya walaupun disaat akhir koordinator,9W2YR mengalami berita kematian ayahandanya.Kami mengucapkan Takziah kepada 9W2YR atas pemergian ayahnda beliau,namun atas semangat ham yg tinggi program DXing tetap diteruskan.


Jutaan terima kasih untuk Projek Manager,9W2PD saudara Rabin dan seluruh ahli gerak kerja yang bertungkus lumus menjalankan program ILLW.Juga terima kasih utk Muhibah Security yang memberikan kerjasama kepada kami sepanjang berada disana dalam menggunakan kemudahan asas di RABJ.Tidak lupa kepada PPD banting menghantar wakil mengadakan majlis tahlil dan bacaan Yassin,Juga kepada koordinator kami 9W2YR yang begitu bersemangat dalam menjalankan progran ini,tanpa SPARK dari beliau mungkin kami tidak dapat mngecapi peluang yang jarang diadakan.


Kami mewakili pasukan Dxing Rumah Api Bukit Jugra hanya mampu menjalankan tugas yg telah diamanahkan,segala kekurangan harap dimaafkan.Semoga persahabatan dan kerjasama diantara kita sebagai rakan ham akan terus bertahta di hati kita


Regards

9M2JEN

Station Master RABJ 2009


Rakan hadir/bermalam

9M2ONE

9M2JEN

9w2res

9w2bdz

9w2msg

9w2bct

9w2dno

9w2wla

swal aki


*kalau ada yg tertinggal sila bgtahu...




kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment