Friday, August 21, 2009

Dah 8 tahun..

29/8 nie,genap arwah mak meninggalkan kami...emak memang baik,tapi mulut memang laser....mana emak yg tak sayangkan anak2....tapi nak buat mcm mana,Allah lebih sayangkan dia...kami adik beradik masih lagi bersama2....kalau dulu biler susah jerk mengadu kat arwah emak...takder duit mintak kat emak...w/pun arwah sekolah sampai darjah 6,tapi ader jer duit kat tangan...ASB arwah emak memang dah penuh kuota masa dulu...

Antara 5 org adik beradik aku yg paling rapat rasanya..kalau aku balik,mesti arwah masak makanan sedap2..kenkadang depa yg lain mesti cakap.."emak nie kalau nyah balik,mesti masak special"..hehehe..depa panggil nyah sebab wa anak no 2...hehehehhe....arwah tak payah masak sedap pun mesti aku selera nak makan...kalau arwah malas masak,dia akan basuh ikan bilis mentah pastuh potong bawang besar dengan cabai merah...letak kicap dgn sos cili,yang tuh pun aku selera makan...hehehehe....

pernah aku bg surat cinta kat awek selang 3 rumah,punyeler melenting mak aku,tak ingt dunia...wakakaka..masa aku mintak nak bertunang masa study,arwah gak yg sound aku...masa nak cari awek,arwah pernah sound kat aku.."kalau mak cari bini kat kamu,mak yakin pompuan tuh boleh basuh pungung mak kalau mak sakit..tapi,kalau kamu cari sendiri kamu yakin ker,pompuan tuh boleh basuh berak mak,kalau mak sakit"...terkedu aku sekejap..aku tanya kat awek aku,sekarang dah jadi bini...dia diam kejap...tapi aku yakin,kalau mak hidup,bini aku bleh buat apa yg mak aku mintak...tapi...masa menentukan segalanya..mak pergi sebelum dapat tenguk anak2 aku..mak cuma dapat bela anak kakak aku jer..si najwa...cucu2 yg lain dia tak dapat tenguk...

minggu depan genap 8 tahun mak dah tak der...kami pakat adik beradik nak buat moreh kat surau hujung minggu depan...nak buat nasik beriani...aku dah pakat dgn kakak aku...esok dah puasa,makna kata,semua roh dihentikan dari seksaan kubur...aku harap mak ditempatkan bersama org2 yg beriman...damailah mak disana hendaknya....nanti suatu hari akan ditemukan juga kita hendaknya.....

salam sayang dari anak mak..
alfatihah utk Rafeah Bt Haji Isamail
25/4/1949-29/8/2001

......nyah......

No comments:

Post a Comment