Sunday, August 23, 2009

Afif-3rd day fasting

Sahur
tak lalu tenguk afif..terkebil2 nak menelan ayam goreng...nasik sikit pun tak usik..nasib baik aku suruh jugak makan..kalau tak hari ke3 nie,afif masih lagi berselera nak makan maggi ayam...lepas sahur terus aku ajak along masuk bilik...walaupun siangnya afif tak sekolah,tapi aku suruh jugak dia tidur.Tak sampai 15 minit afif berbaring semua ayam yg dikunyah tadi muntah balik....argh..kosong balik perut anak aku...

Siang
saja aku nak monitor afif di rumah hari nie...alhamdulillah dia masih lagi aktif menyakat dan kadang menolong adik2...hehehehe...biasalah..anak lelaki,mana sah kalau tak mengusik atau menyakat...selama dirumah aku byk tenguk gelagat dia,walaupun angah menayang air ribena dan kadang2 sunquick depan mata afif,tapi dia masih boleh bertahan...

Petang
aku bawak afif ke tempat kerja.terkebil2 dia tenguk aku bekerja...hehehehe..tepat jam 5.15 petang afif terkulai layu dibangku kerusi..ngantuk sangat agaknya.jam 6.00 petang aku tamatkan kerja..aku gerakkan afif dgn penuh kasih sayang...saper tak sayang anak wei..5 tahun setengah dijaga dan dididik..cuma mengharapkan afif menjadi tauladan yg baik utk adik2...terus aku bawak kereta pulang kerumah..malas nak singgah bazaar ramadhan...

Buka
yang nie paling kelakar..si along terlena semasa pemanduan balik kerumah...dalam keadaan mamai terus dia berjalan ke peti ais.xyl tetiba berlari mendapatkan afif...tetiba jer dia keras kat pintu peti ais...mungkin takut kena belasah dgn aku gamaknya...hehehehehe...aku tak ler marah pun,cuma tinggikan suara sikit jerk...tahu dia tak sengaja dan mungkin terlalu penat agaknya...

apapun lepas kejadian tuh afif terus tertidur atas sofa..mungkin terlalu penat...dgr bunyi azan terus dia bangun...lantas mendapatkan ayam goreng dan juga air cincau...sekarang afif sedang aktif dibawah,bermain power rangers bersama adik2nya....

Regards
DiDi

No comments:

Post a Comment