Wednesday, May 26, 2010

Genap Setahun...

Rasanya genap setahun aku dapat 9M dan jugak main basikal...dua tarikh yg dekat2..tapi mungkin tak berapa accurate tarikh tuh...

Exam class A bulan 4 aku rasa,buat callsign dalam bulan 5.AA class A aku pun,aku tak ingat letak kat mana...contribution bila dapat 9M tak der pun...aktif dalam 5/6 bulan aje..then aku stop...banyak sebab,biar aku sendiri yg simpan,mungkin diri aku tak bagus dalam nak jalinkan hubungan dgn ramai org...dan aku rasa memang itu kelemahan aku kut....pernah lah 2/3 kali berkongsi ilmu dgn kawan yg minat dgn amateur,tapi cara aku tak sama kut dgn org lain.....so,bila dalam komuniti yg besar,bila sedar diri berbeza dgn org lain,why not,aku pull out???better before it become worst...tak salahkan saper2 pun..tak der niat nak sindir sape2 pun..i'm blame my self for that....

Lepas dapat AA,aku gi umah pak mahady,masa tuh dah beli beskal MTB.brand Exitway tak salah aku...kayuh pelan2 kat area setia alam...MDY tunjuk merida touring dia,beskal tuh kira lokoih kata org kedah,tak bleh gerak pun...MDY sayang beskal tuh..aku cakap aku repair sikit2,nanti kalau dia nak kayuh,he can take back the bike anytime....ambik beskal,hantar kedai kat seksyen 9 kena rm400...then aku kayuh..sikit2 aku buat....dan byk lah aku upgrade..maleh nak pikir...dan merida tuh,dah keliling pangkor dgn OCC,DMG,KRX dan VZO..itu kenangan paling indah aku ketika berkayuh..boleh refer en3 aku sebelum nie....memang itu pengalaman manis aku laaa...itupun ada jugak kontroversi pasal beskal aku MINTAK dari MDY...alahai nasib..

Lepas MERIDA,aku ingat nak beli DSLR kamera,xyl suruh beli Beskal lain...then aku decide utk full cocentrate dekat roadie...tak mo main MTB....malas nak berlecah,dan aku tau badan aku tak kuat mana..dengar pulak kawan baik aku,patah bahu masa main offroad,lagi menguatkan aku utk main roadie...so aku decide utk beROADIE aje...sebelum tuh CKH pernah ajak kayuh pergi genting sempah...itupun pengalaman jugak..sila baca en3 sebelum nie...

so aku ambik MERIDA 901,road ride,kaler hijo...xyl bagi duit,then beli beskal tuh...kayuh la aku dengan MERIDA hijo belalang....kenangan terindah dgn merida hijo adalah,event MIFR(Malakoff Interstate Fellowship Ride) 2 hari...1st day tawan 3 negeri.2nd day pusing Pulau pinang....alhamdulillah complete,dan tak duduk dalam van..walaupun habis dalam masa yg melampau-lampau..tapi dapat achieve target utk complete....

kayuh punyer kayuh...ader lak racun suruh pakai frame lain...herm..riso jugak nak upgrade,bukan aper,aku takut,kalau tukor frame,tapi kayuh serupa jugak...tak der perubahan,buang karan ajer...so aku tukor frame.....bini membebel dgn frame merida kat umah..itupun ada cerita bersilat jugak...ish ish ish..kenangan betui...

sampei ler sekarang nie,memang fully cocentrate kat cycling...nak kata kuat kayuh,tak der ler kuat mana pun..tercicir jugak kalau duduk dalam peloton...maklum ler aku nie gemuk..muahaha...kalau nak compare dengan mieza,liezam,LPP,CKH,lily,jemsol,karim depa nie memang semuanya kuat2 belaka... depa memang kuat seh..pakai beskal apa pun memang depa power....hehehehehehe...

Bestnya bila alhamdulillah dah berhenti merokok,tak ingat dah berapa bulan,dalam 5 bulan gamaknya....berat pun dah turun jadi 83.5kg dari 98kg....pinggang seluar pun dah pakai saiz 36 dari saiz 44...ubat kencing manis,dari 2 jenis tinggal satu jenis aje sekarang nie...itu 4 benda yg paling ketara berubah dalam hidup aku...walupun byk liku2 yg aku tempuh sepanjang setahun berbasikal.....biarlah aku jer yg pendam...biarlah org berkata..aku minta maaf atas kesalahan aku..nak maafkan atau tidak terpulang ler..mana lah tau kan,hidup kat atas dunia nie,tak lari dari buat silap,kut besok dah tak der,tak sempat pulak aku nak mintak maap...hikhikhik....walaupun kadang2 asyik silap yg sama.....so aku ambik pendekatan biarlah kawan sekadar kawan sahaja,takmo dah nak patahkan hati kawan..walaupun peritnya tuhan aje yg tahu....sedihnya,sayunya,syahdunya,rindunya itu semua adalah penalti utk diri aku....padan muka ngko JEN....keh keh keh...

So thanks to Abang Kamal yg mula spark suruh main beskal....then coach jamil tepeng serta rakan yg buat tambah racun...pastuh Chedin Kumis Hitam yg sanggup kutip dan tunggu aku masa kayuh....Korang bertiga memang guru aku laaa...tak terlambat nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kat korang bertiga.....dari tak reti main gear masa bukit,coach jamil tepeng ajar aku....dari tertinggal melampau-lampau masa kayuh,sekarang bolehla nak cangkuk sikit2....ish...nostalgia betul....apa yg boleh aku cakap,hobi radio seronok,hobi aku sekarang pun seronok.Tapi aku pilih utk seronok dgn kayuh....thanks to all...

No comments:

Post a Comment