Monday, May 10, 2010

Andai ku masih punya Ibu..

Selamat hari Ibu kepada semua yg bergelar Ibu kat atas muka bumi nie....aku dah tak sempat nak ucapkan Selamat Hari Ibu buat ibu aku....dia dah tak der...dah selamat meninggalkan kami adik beradik 11 tahun yang lalu...buat ibu tersayang,al-fatihah dari aku...

Masakan..
tanyalah semua org..masakan ibu sendiri adalah masakan yang paling sedap atas dunia nie..biar si ibu hanya menggoreng telur sekalipun,apasti anak2 berselera...itu akulah...pernah satu ketika balik dari membeli belah,sampai jer rumah aku lapar yg teramat...arwah mak masak nasik dan goreng telur....dibasuhnya kan bilis,bawang besar dipotong bulat,serta dipatah-patahkan cili hijau....then letak kicap dgn cili sos...pergh selera sungguh aku....

Yang pahit...
masa aku darjah 4....nak beli baju sekolah,patutnya aku pergi dengan abah ajer..tapi tak seronok kalau mak tak ikut sekali...so aku ajak jugak supaya mak pergi sekali...nak dijadikan cerita,gelang lipan arwah mak jatuh masa beli baju sekolah aku...mak diam ajer...punyer ler aku rasa tak seronok masa tuh...

Yang Manis...
byk sangat lah..tak tertulis rasanya...senyum sendiri kalau terkenangkan kenangan indah semasa arwah mak ada...

Tapi...
Kini semuanya tinggal kenangan belaka...arwah mak 11 tahun meninggalkan kami sekeluarga...pesan aku pada mereka yang masih punyer ibu..ucapkanlah selamat hari ibu...walaupun setiap hari adalah hari utk ibu sebenarnya...jenguklah ibu kita,dan setidaknya,tanyakan khabar utk ibu....

SELAMAT HARI IBU....

No comments:

Post a Comment