Friday, May 7, 2010

Dont Bother...

malam tadi dapat sms dari seorang rakan....mcmc nak buat review on spectrum...katanya 9W atau pemegang lesen amateur kelas B dibenarkan utk memancar di 40Meter...tak taulah dah dikuatkuasakan atau belum..mungkin masih draft atau diperingkat perbincangan...

susah aku nak komen....mungkin ada pro dan kontranya....antara yang dapat aku pikirkan buat masa sekarang nie...

PRO
1.Mungkin mcmc nak membanyakkan callsign malaysia dipersada dunia.....sebab kelas A pun jarang memancar kat sini...(hehehehe..akulah tu)
2.Mungkin difikirkan,40meter punyer propogation bukan nye selalu bagus pun..boleh main petang sampai ke maghrib jer...so bg canlah kat kelas B utk memancar..macam mcmc bg 10meter kat kelas B laa....
3.Mungkin golongan kelas B akan byk lagi buat homebrew..pastuh mungkin gak terbuka hati nak belajar CW.....those have BALL's laa....muahahahahaha...

KONTRA
1.Peningkatan kelas A dimalaysia akan perlahan...
2.Kehilangan Privilege utk golongan kelas A
3.Perkembangan ilmu CW akan berkurangan...basic foundation akan terus hilang...
4.Tak malu ker dekat negara lain...??? harap mcmc dah rujuk kepada ITU dahulu...jgn buat law suka suki...sebab ia melibatkan dunia..bukan undang kat M'sia jer...

byk sebenarnya yg boleh tulis....tapi sebab kepala hotak aku atau mind set aku bukan dekat hobi amateur sekarang nie,jadi,kepala hotak aku tak boleh nak fokus pada amateur...harap semua pembaca dan pengikut blog aku paham apa yg aku tulis...ini adalah pendapat aku yg sgt2 cetek...

cuma aku ambik pendekatan paling senang...DONT BOTHER....

No comments:

Post a Comment