Tuesday, May 11, 2010

Mata Pena

Aku terima bahawa mata pena itu lebih tajam dari mata pedang...kenapa..??kerana dengan pen kita menulis.....walaupun penulisan sekarang menggunakan keyboard atau komputer...itu adalah kiasannya..makna kata,dengan penulisan berbagai2 perkara boleh berlaku...tersinggung,ammarah,gembira,bahagia,gusar,keliru dan byk lagi...

semalam aku terbaca en3 seorang rakan yg jugak blogger...rasa macam ditujukan kat aku...macam nak membalas balik pun ader...tapi biler dipikir2 balik,dangkalnya aku...penulisan itu umum,bukannya ditujukan utk aku,lainlah kalau disebut nama aku....klu benar sekalipun ia ditujukan utk aku,biarkan ajer,namapun manusia,takkan berpuas hati dgn pencapaian org lain...aku tahu apa yg terbaik utk diri aku..

Biler dipikir balik,begitu juga ketika aku menulis,mengarang dan sebagainya...mungkin ada yg terasa dgn apa yg telah ditulis..herm..tajam nya mata pena...andai pembaca sekalian pernah terasa hati atau tersinggung dengan penulisan aku,maafkan aku...betapa dunia ini roda,sekejap kita diatas,kadang dibawah..

3 comments:

  1. penulisan maya ni penuh kebebasan namun kebijaksanaan,kewarasan dan budibahasa adalah etika terpenting.bak kata rakan aku 'bila sanggup menanahkan telinga orang lain..maka sangguplah pula menanah telinga sendiri',.apa-apa pun aku suka baca entri ko Jen...

    ReplyDelete
  2. rilek JEN..tak payah nak amik peduli semua tuu, mana yg baik jadikan teladan...

    "biarlah kita sentiasa rendah hati, jangan kita rasa rendah diri"..walaupon ayat mcm nak serupa..tapi maknanya sgt berbeza...

    ReplyDelete
  3. Terima Kasih atas pandangang & pendapat kalian....mudahnya utk menyinggung tapi pedihnya bila tersinggung....

    ReplyDelete