Monday, May 3, 2010

Unlucky Weekend

JUMAAT
bawak along afif swimming dekat PADE..sampai aje dekat PADE,hujan pulak dekat shah alam...sian aku tenguk along afif tak bleh nak training...punyerler dia bersemangat nak training,tapi nak buat macammana,mungkin ada hikmahnya...

SABTU
2 team ajak aku berkayuh..satu team XL,satu lagi team Media prima...disebabkan Kapten jemsol dari team media prima yg sms dulu,so aku decide utk kayuh dgn team Media Prima.Lagipun dah lama tak kayuh dengan depa nie...team XL ajak kayuh dari putra height ke putra jaya..seronok jugak route tuh...

Team Media Prima mula kayuh dari Bandar Utama...route aku tak tahu..ikut ajer...mula2 mintak kapten utk briefing route,tapi dia kata jalan ajer....mula kayuh memasuki terowong pencala link...bila turun melepasi tol aku kayuh ajer...geng depan dah tak nampak,geng belakang pulak nun jauh aku dah tinggalkan masa mendaki...nak talipon konpom depa tak dengar...so aku kayuh dan masuk DUKE...hampieh...salah jalan...

so aku layan DUKE sensorang..ramai gak yg berkayuh kat DUKE,tapi tak berapa selesa sebab kenderaan laju..lagipun aku sensorang,takut2 kenderaan tak nampak jer...tawakkal ajerlah..tapi disebabkan cuti 1 mei,kenderaan agak berkurangan..tube,pump semua takder..argh..tawakkal ajerlah...tak tau berapa kilo aku kayuh sebab meter takder..

alhamdulillah selamat sampai kat BU pukul 9.45..aku agak mungkin dalam +-40km jer aku kayuh....tayar kancil plak pancit..aduhai..siap lebih kurang,terus nak cari kedai tayar...sampai umah bini pulak tanya..apasal balik awal..???aku cakap kayuh dalam 40km...ces..dia perli....40km ajer..???apa barang...???baik kayuh kat umah...aku diam ajer...klu melayan,karang aku ambik beskal,mau aku sambung kayuh balik...

kesimpulannya..kederat aku belum sama tahap lagi dengan yg depan..tapi tak jauh dah..dah boleh cangkuk awe sampai terowong Pencala link yg mula mendaki dari bawah..aku putus masa nak keluar terowong..sikit jer lagi....tak per...need more training...hehehehe..kaki gua tak cukup masak lagi...

kena briefing route mana nak lalu..tak semua rider tahu..tapi tak der hal...aku salahkan diri aku yg tak cukup power nak kejar dia org...tapi,klu aku power dari diaorg pun,klu aku tinggalkan depa tanpa tak bgtau route pun susah jugakkan..so apapun,kena bgtau jugak laluan yg nak lalu...

balik jemsol tepon aku..takut aku takmo kayuh,bila dia ajak kayuh...alah no hal lah...tak per...aku tau kederat aku belum cukup kuat utk cangkuk korang...aku salahkan diri aku utk jadi lebih positif...kira ok jugak sebab aku panjat terowong dan rolling kat DUKE dgn crank besar(depan compact crank 50).....

AHAD...
pagi kena bertugas..ada tugasan kat opis yg patut diselesaikan...tengahari tugasan dah berakhir....layan makan mee kari kat umah...afif makan 3 pinggan!!!!petang bini aku ajak layan anak2 mandi kolam...ok..siap lebih kurang..kul 5.30 kami kuar umah...argh..sampai kat PADE,kolam luar tutup..sebab ader kelas berenang..kena mandi kolam tertutup...nak kata bodoh,dah pandai berenang..susah aku nak cakap kat budak2 yg bertugas tuh.....dah tahu,hari minggu,dah tentu org nak bawak anak2 mandi manda....

sebabkan anak2 dah siap dgn pakain renang dan aku tak nak hampakan diaorg..terus aku ajak pegi Pull Man kat putrajaya....punyer ler depa seronok sampai tertidur anak2 kat dalam kereta...sampai kat kolam pull man dah pukul 6.45...elok nak beli tiket,penjaga tuh cakap session open dah habis...penjaga dah tiup wisel supaya mintak public kuar dari kolam...aku merayu kat penjaga,bagi anak2 aku berendam sekejap pun jadilah...dia buat tak tau ajer....sedihnya aku...

tenguk muka anak2 semuanya kecewa..tak dapat mandi kolam....aku punyer ler rasa nak marah,mengamuk angin satu badan..semuanya ader...tapi tak tau nak mengamuk dan maki kat saper...kecewa sgt biler tak dapat tunaikan utk bg anak2 mandi kolam...paling kesian dekat sikecil wardah..sian wooo...

PADE memang tak maintain...kawasan kolam agak kurang kebersihannya...masa cuci kolam,tutup hampir seminggu lebih...pastuh,lampu luar rosak pun dah dekat seminggu lebih tak dibetulkan..kerajaan selangor tak betulkan ker..???takder duit ker..??? kemudahan awam patut didahulukan ler...

KESIMPULAN..
Cuma jumaat mlm sabtu ajer dapat seronokkan anak2 bawak nonton IronMan2 kat bukit raja..seronok betul si angah dgn si along...angah tak berhenti2 bercakap dan bertanya masa kat dalam panggung...excited dia biler dpt tenguk wayang..

lepas tak jadi mandi,terus ke sg buloh..nak ambik maid yg bercuti...layan makan kat Shaari Tomyam..seronok biler tenguk angah makan nasi hanya dgn sup kosong...along afif tak usah cakap ler,dia nie sentiasa berselera...anak aku angah dzikri d'matt damon nie memang susah nak makan..tapi klu pintu selera dia terbukak,memang seronok tenguk dia makan...

mungkin ader hikmah tak dapat bawak anak2 mandi kolam...kita tak tahu,hanya tuhan yg maha mengetahui....mana tahu mungkin Allah nak melindungi keluarga aku gamaknya..siapa tahu...

Ahad nie,bini aku ngajak gi Wet World atau Desa Water Park...alahai,nak pegi hari ahad la pulak...ahad ada kayuhan gi genting perez/kuala kelwang kat langat...ish..tension nya....aku tak pernah layan lagi route tuh....mana satu erk...nak kayuh atau family day..????

No comments:

Post a Comment