Sunday, May 9, 2010

pergh...memang kapten foad tarik laju..dan memang dia henjut laju...

sebenarnya aku tak bleh kayuh hari nie...dah janji dgn mywife dan semua anak2,hari nie adalah family day...kena bawak depa pegi wet world shah alam....lagipun sabtu(smlm) aku dah layan kayuh dgn 2 rakan layan kat dragon back...masa tengah climb dragon back,kapten foad telepon...kenapa tak ajak dia kayuh...mana kami nak tahu,ingatkan dia layan MTB...

So utk layan kapten FOAD,kami kayuh jugak..tapi aku cakap,by hook or by crook,kena mula kayuh pukul 7 pagi..tak mo lewat mula...pukul 11 pagi aku mesti sampai umah...mesti bawak anak2 ke wet world.....


jam 7.30 pagi kami mula kayuh..itupun sebab DOC lambat...klu tak 7 pg dah mula rolling....masa kat flat road aku bleh follow macam bisa..speed 32-35km/h...maintai ajer..melalui pekan meru-kg budiman...kete byk...

masuk layan altantuya highway,bila mula climbing,aku dah mula tinggal...skrotum pulak salah parking...perit siut..aku pakai bib,yang menarik skrotum aku...cilakak betui..pedihnya...kuar simpang puncak alam menuju ke ijok,di satu laluan,kena sergah anjing..aku pancut dgn air..tak der masa aku nak lari...hampieh punya anjing...



8.45 pg dah sampai petronas ijok..pergh..boleh tahan jugak lajunya....aku dapati diri aku kalah masa climbing...memang tak bleh buat apa...power aku belum cukup lagi...teruk lah klu nak masuk century ride macam nie....memang teruk ler per4mance aku....tapi semua bukit boleh panjat..cuma perlahan jerk....so kena byk training bukit lagi...mental pun tak cukup kuat...bila nampak bukit,cadeance dah mula hilang..drop teruk sgt....


basikal colnago kat atas nie jgn mimpi ler klu aku boleh beli...regenyer memang bleh buat bini aku berleter 3 tahun tanpa henti...frame saja dah RM15K,the high end spec of colnago brand....groupset aje dah campagnolo super record,almost rm8k....lightweight wheelset dah dekat rm14k...memang cahmpion beskal nie..tapi frame nie tak dibenarkan utk masuk mana2 race..sebab terlalu ringan..tak salah aku UCI tetapkan minimum weight beskal utk masuk competition cuma 6.8kg ajer...

BMC pulak aku ambik sebab rider dia memang handal...otai tu...abg fauzi keje kat north port tak salah aku...umur dah 57tahun beb...jgn cuba berani nak cuba ikut otai nie...cadence dia memang superb....adik dia sendiri iaitu kapten foad pun tak bleh nak kejar abang dia....depa dua beradik nie byk study tentang teknikal dan fizikal preparation dalam basikal...byk membaca kat internet...klu ikutkan nasihat abg fauzi teh o tak elok utk minum,sebab ia akan makan kalsium dalma badan kita,w/pun kuantiti kecil,tapi kalau selalu akan mempengaruhi tulang dalam badan...



seronok kayuh minggu nie..balik pulak sempat nyinggah kat kg budiman layan mee jawa..aku dan 3 rakan tak sempat nak layan...tak larat siut....yg handal ajer layan mee jawa..tak per..esok aku nak repeat layan mee jawa kat kg budiman...

alhamdulillah sampai kat MK pukul 10.45 pagi...memang on schedule...best ride kali nie..awal dah habis..tak teruk sgt dibakar oleh panas sang mentari...so,minggu nie dapat cover minggu lepas...kayuh pun dapat,bawak anak2 mandi pun dapat....tapi penat sungguh badan aku hari nie....lepas abis kayuh,terus layan anak2 berenang kat wet world...tuhan ajer yg tahu....kayuhan dan keluarga sama2 seiring...

No comments:

Post a Comment