Monday, May 24, 2010

Setia Alam-Ijok-Setia Alam

Hari:Ahad
Rolling:8.10pg
Distance:70km
Average:meter aku terReset
Total Rider:11

Byk jugak yang ngajak kayuh minggu lepas...Team media prima ajak kayuh dari kota damansara...XL putra height ajak kayuh cuber jaya...XL KL panjat genting sempah....rasa serba salah dibuatnya..terutama dgn team media prima yg kayuh dari kota damansara..bukan tak sudi kayuh dgn korang,tapi dah ada org nak kayuh dari rumah aku,so baik aku ngayuh mula dari umah aku jer...

kapten Foad ajak kayuh ke ijok...aku ok ajer...so mungkin ader 3 rider aje..aku,kapten FO dgn adi..argh.layan ajer lah...petang sebelum kayuh aku layan panjat bukit menteri besar kat seksyen 7..mangai...panjang jugak bukitnya,sempat buat 2 lap kat situ..tambah lagi 2 lap utk kekeliling tasik,millage dalam 20km ajer..

malam kapten FO sms..ramai yg nak joint...geng XL putra height pun turun setia alam jugak...alahai..bestnya...team putra heights nak meraikan din bianchi yg dah habis bertugas di china...

PERGI....
kayuhan mula lambat,sebab tunggu star...abg kepada annuar manan....jumali manan..kehkehkeh....kayuhan mula perlahan aje...aku cuba untuk maintain cadeance..tapi susah laa...melalui kg budiman,bila speed dah cecah 32km/h,kaki aku dah berputar semacam ajer..lenguh aku rasa...terpaksa pakai cranck besar...

panjat bukit kg budiman ,sumer rider potong aku....lalu pulak altantuya highway...aku maintain ajer..duduk group tengah...3 bukit nak kena tempuh..alhamdulillah tak teruk sgt...aku duduk kat tengah2...keluar simpang altantuya nak menghala ke ijok,aku sensorang...kat depan ada kapten FO,adi,dgn anak abg jumali no 2,muhaimin...

sampai simpang nak ke ijok,berhenti kejap sebab nak regroup,dan menantikan brahim pinarello dan roslin dari saujana utama...group yg lambat tadi jalan balik....zakir,mamu,alip,zabri dan din bianchi....aku dilemma..klu aku tunggu,wajib depa berdesup karang..kena pulak si brahim yang kaki tarik macam pelesit...so aku minta jalan dulu....laju jugak si alip anak abg jumali tarik...dapat potong brie,sebelum mendaki kuil indu sbelum jerat cina...

aku ingat dapat tangkap depa yg duduk depan,mamu,zakir,alip & din bianchi...alahai,tak terkejar...laju siut...laluan lurus ke ijok aku speed sampai 35km/h,tapi tak terkejar jugak..memang depa laju...

BALIK...
rehat dalam 15 minit jalan balik....dalam hati aku,konpom laju kali nie...kena pulak ader brahim dari saujana...favourite dia biler mendaki kat kuil hindu tuh,jalan ada liku2 sikit...so aku dah tau strategi dia org....

sampai kat area kuil aku,cucuk wak jumali..dia putus,so aku kuar utk dapatkan brahim dgn team depan..mula2 si adi,mamu,dgn alip..brahim tengah2...aku kejar..mental mintak utk tahan sikit aje lagi...kejar punyer kejar,aku tenguk brahim dah lead peloton...ader dalam 7 org...aku tenguk meter,brahim tarik 42km/h..ya allah,lajunya...control nafas,seat nafas ikut hidung,then aku push lagik...

aku ikut ajer...kalau putus aku tau seksanya lagi amat teruk...si brahim bukak bg kapten FO pulak tarik...hampieh,aku ingat biler org tua tarik,speed drop,rupanya tak,maintain jugak...dalam kepala otak duk pikir,depa nie jantung mekanikal ker...????

lepas kapten FO bukak,adi pulak buat kerja...yehhaaa...speed drop to 33km/h..argh lega...boleh bernafas sikit,tapi aku rasa jantung tak recover lagi masa tuh....sampai jumpa balik simpang nak ke puncak alam,kami berpecah..brahim dgn roslin teruskan perjalanan ke saujana utama...

aku pulak buat keje...hehehehe..tarik pace aku jer lah...31km/h,itupun setengah nak mampus...sebelum simpang altantuya aku bukak,suruh depa lain buat kerja...adi suruh tarik sampai simpang...alahai,mana aku larat....

masuk simpang altantuya...dah pecah...adi,mamu & kapten FO kat depan...alip,muhaimin,aku kat tengah...sikit2 aku increase speed,aku tarik depa...hehehehe...sampai aku tangkap adi..kayuh aje...sampai kat satu bukit,adi tenguk belakang,leeeeerrr..tinggal aku berdua jerk...semua dah putus rupanya...

kami tunggu kat simpang nak masuk kg budiman...tunggu punyer tunggu din bianchi terputus..dia tak masuk simpang,gatai pegi ikut si roslin dgn brahim...so kami melepak kat air tebu..adi,zakir dgn kapten FO layan mee jawa....

lepas tuh,ride sumer normal ajer..tak dapat layan mee jawa,sebab lama sgt tunggu,din bianchi yg tersesat..hehehehe..(dia cari millage sebenarnya)..

apapun aku tau,sumer rider lain penat..sebab sehari sebelumnya,depa layan off-road..tuh yang kayuhan depa kurang sikit..aku lak cuma layan bukit menteri besar ajer,itupun dalam 20km...so,aku boleh bertahan sikit laa...

byk lagi nak kena perbetui...cadeance aku tak der langsung....rasa lenguh biler pakai crank depan kecik..maklum ler pakai 50/34,compact cranck...tak berani pulak nak pakai 53/39..herm...53 tuh besar sgt utk aku...sebenarnya sumer terletak dekat mental..masa kayuhan semalam,aku set minda aku utk pikir satu mender ajer....."BIAR TERUK SEKARANG DARI TERUK MASA CENTURY RIDE".....

No comments:

Post a Comment