Thursday, May 20, 2010

Putra Heights-Putra Jaya-Putra Heights

Hari:Ahad lepas
Tarikh:16 mei 2010
Masa:7.30 pg
Distance:+-80km
Ride Hours:5hours

Minggu lepas kapten ajak ke ijok,tapi biler pikir mamu putra heights dah 2 kali layan kepala geng setia alam,aku rasa,kami pulak sepatutnya ke putra heights...layan depa punya route pulak...so,aku tepon mamu supaya standby depa punyer route...

tak sangka,pagi ahad tuh ramai yang joint...11 rider semuanya...Doc,shahrul,aku,adi,kapten foad,abg fauzi,ijad,mamu,ikang dan zabrie...so geng setia alam + geng putra heights...geng KL tak turun,mungkin secret training gamaknya....

baru kayuh 5km,nak warm up,doc dah lapor..berhenti singgah minum pagi dulu...alahai...baru nak layan kayuh..stop lebih kurang 30 minit jugak...aku ambik roti ajer..tak berani nak makan berat2 masa tengah kayuh,takut terkeluar balik...

route tak berapa syok masa lalu kat jalan jurutera,nak ke pulau meranti..bumper byk..lepas kayuh dalam 15km,tayar aku pancit...ades..sib baik ada mekanik MSN si ijat...berhenti lagi lebih kurang 20 minit...

group terpecah kepada 3 kumpulan..group depan,kapten foad,abg fauzi dgn adi,group kedua aku,mamu dgn ijad..yang lain duduk belakang...masa kayuh dgn ijad,memang byk ijad jer buat kerja..muahahaha..sampai dia bukak suruh aku tarik pun,aku buat dono ajer...last2 kita org bertiga mati speed..penat ijad tarik aku dgn mamu..so ijad suruh tarik berapa yg kita org larat jerk...

dapat tangkap balik group depan kat simpang kuar pulau meranti nak masuk putrajaya...
gabung balik..pastuh jadi 2 group...bukit pertama,aku cuba utk standing..hehehehe...takder niat pun nak acah kapten foad...henjut sampai abis..dlm kepala otak aku,balik belakang kira...kayuh aje dulu...

1st pit stop adalah dekat petronas cyberjaya...berhenti lagi dalam 30 minit...tengah sedap melepak dalam petronas,ada mamat MyVi mana ntah,tak sengaja terlanggor cermin stesyen minyak petronas tuh..terlajak gamaknya...ntah berapa hinggit ler dia kena bayor....

setiap bukit yg aku jumpa kali nie,memang aku henjut....aku memang kena byk training dekat bukit...semua bukit aku cuba utk tekan...lantak ler deme nak kata apa....tak kuat mana pun,cuma aku risau sgt dgn century ride nanti...so kami melalui putrajaya dan patah balik ke cyberjaya...masa kat putrajaya,nampak karnival hari belia..tapi kita org dah kira belia tua,yg duk rasa macam muda lagi...

kendian berhenti balik bawah flyover nak masuk pulau meranti...abg fauzi,kapten foad,aku,adi dan ijat sampai....kapten sound aku..."ko jgn ler acah2 aku kat bukit.."...then abg fauzi backup aku..."jen training bukit ad..."..abg fauzi dah 57umurnya,deme nie adik beradik..kayuh memang kuat beno ler...

then kami singgah lagi kat kedai tepi masjid di pulau meranti...aduh berhenti lagi..paneh tuh...aku belasah ais kosong bergelas2...mana tahan..alang dah berhenti...then kayuh balik..aku tangkap ijat...adi mula tarik 37km/h...dapat ikut dalam 5km,then aku putus...tak tahan siut..kaki boleh kayuh,tapi,perut aku keras semacam ajer....

kuar ke putra height,adi tarik lagi sampai 38km/h..aku duduk belakang jerk..cucuk angin...then depa mula buat ring...masuk kali ke empat turn aku tarik,aku gatal henjut tak hingat..ambik engkau..putus lagi...shahrul sound,jgn tekan..maintain jer speed..lagi kuat tekan,lg byk tenaga hilang...

then terus balik ke putra height..byk lagi insiden yg menyeronokkan...aku happy sikit ler...kira dah boleh duduk peloton depan...tapi masih tension bila putus masa buat ring...apapun mamu dan rakan2 nampak perbeaan pada diri aku..sikit jer lah...byk lagi yg perlu diperbetulkan..byk lagi training yang perlu dipertingkatkan...

hehehe..alhamdulillah berkat kesungguhan...sabtu pun aku kayuh jugak sebenarnya..layan dgn team media prima...hujung minggu nie mungkin ke genting pere pulak...layan...............

No comments:

Post a Comment