Tuesday, June 1, 2010

3 days off

Jumaat wesak day,ada program kayuh ke ijok...seronok jugak...8 rider...ada seorang rider tertinggal...tepat 7.35pagi kami dah start rolling..nasibla,saper lambat tinggal...laju jugak berkayuh..pukul 11.30 dah habis kayuh...jarak lebih kurang 70km..siap dengan berhenti makan mee jawa lagik...

Sabtu pun cuti lagi..tak dapat kemana..tapi petang hari rasanya nak balik kampung..lama sgt dah tak balik kg....Dapat sms dari che din...kayuh jugak.....kalau ikutkan badan,memang penat sebenarnya,tapi lagi penat klu hancus masa century ride nanti...so aku pulun gak kayuh hari sabtu..lagipun hari ahad nak rest day....kayuhan ok ajer...training....

petang sabtu balik Tapah..hujan kat pekan tapah..Afif lapar..pegi beli mee kari kat tepi sg btg padang....5 bungkus....malam pulak layan makan kat kedai YANG..memang mantap masakan dia..tapi byk pak AJI...pening kepala ooo makan pak aji nie....

ahad pagi pegi market...mak oiii...mahalnya ikan kat pekan bidor..ikan bawal yg besar tapak tangan rm22 sekilo...pergh...lagi mahal dari pasar borong kat kelang...aku beli kepala ikan merah buat gulai kari,ikan rebus dgn sayur kucai buat sambal goreng berlada,tempoyak dgn ulam petai serta kacang panjang mantah...last sekali sayur yuk choi di tumis dgn udang kering dan bawang putih....

pergh..tenghari makan dengan family yang,adik abrar,abah,family aku dan cucu2 abah....lama benor tak layan makan bersila...selera betui adik aku....puas bila tenguk nasik yg masak satu periuk besar,tinggal 3/4 senduk ajer....

petang pulak abah mintak nak makan sandwich...bini aku buatkan....afif mintak nasik lagi pukul 5.30 petang....masa bini aku sibuk masak pagi tadi,aku pulak duk buang sawang dan menyapu dalam umah...habuk tak boleh nak cakap....maklum la,rumah takdak org pompuan...aku buat aje mana yang mampu....sian tenguk abah keseorangan...agaknya aku dah tua nanti macam tuh ler..???kami adik beradik suruh abah kahwin dari dulu lagi...tapi abah yg taknak....kalau abah kahwin,at least makan minum,baju semuanya terurus la sikit....

gigi abah pun sumer dah luruh,ader tinggal berapa batang ajer...sian biler tenguk abah makan...tenguk la nanti kalau ader rezeki...abah kunyah nasi pun pelan2 ajer...ish sian nyer aku tenguk abah aku..aku akui memang aku jarang sgt balik tapah..tapi biler sekali balik aku akan cuba spend masa tuh dgn berkualiti....insyaAllah tengah bulan 6 nanti kami balik lagi...dapat layan abah sehari pun dia dah cukup seronok...

lepas maghrib kami balik KL...anak2 sumer happy...abah pun dah tak kisah sgt kalau cucu2 taburkan umah..maklum ler bebudak kecik....abah memang jenis tak suka rumah berterabur,selerak sana sini,tapi budak kan....cuma sekarang nie abah tak kisah sgt...mungkin dia sunyi agaknya..bila sekali sekala dengar suara anak cucu berlari dalam rumah,riuh rendah rumah.....

abah...so sorry....

No comments:

Post a Comment