Wednesday, June 9, 2010

Malakoff Charity Ride.day 2&3


dah habis....penat,sakit badan dan sebagainya...tapi kepuasan memang terpancar bg setiap rider yg menyertai event tersebut..

cuma yg paling menyeronokkan adalah pada hari kedua selepas feedzone keempat.....

pada hari kedua aku kena sound dengan seorang rider...dia sound aku...."hei PROTON,i tenguk u dari semalam duk potong org kiri kanan,u tak payah potong org duduk jer belakang rider lain".....

aku jawab teguran mamat tuh......gile ke apa...kalau org depan dah putuss,,takkan,aku nak biarkan ajer.....penat ooo kalau nak kejar nanti....kedua dia macam pelekehkan beskal aku.....mentang2 dia pakai pinarello,sesedap rasa jer dia kutuk beskal 1 malaysia aku...aku memang jenis humble..aku simpan aje ddalam hati....

pembalasan aku bermula selepas feeddzone 4....memang semua rider dah penat...nak menghabiskan baki 20km,jalan agak mendaki sedikit...tiba satu jalan,pendakian agak panjang....aku berada antara 20 kelompok dihadapan...aku kayuh macam biasa...tetiba aku tenguk,org depan aku makin perlahan,rentak kayuhan makin perlahan,aku potong...dipertenggahan aku tenguk mamat yg tegur aku,dah makin habis tenagga,dengan memek muka sseperti mencemuh aku potong mamat tuh kat bukit,dia memang tak boleh ikut,terus aku ikut peloton dihadapan....sampai puncak bukit hanya 6 rider berada diatas...yg lain semua dah putus....hati aku puas....memang puas...sebab orgg yg cemuh beskal aku,dah aku potong sayur...padan muka dia..

belok kanan,aku tenguk masih ada bukit yg aku kena tawan...dalam hati,aku nak kuar dari peloton depan,nak tunggu peloton belakang.Massa nie,tetiba jer kapten aku che din sound....."tahan jen,sikit jer laggi"...disebabkan ayat dari kapten aku tuh,,aku terus bertahan...dada dah rasa macam nak pecah,tapi aku harap dapat tahan sikit jer lagi...

rupanya,masa aku climbing,,che din ikut rapat belakang aku...masa aku tengah attack bukit tuh,che din dah siap sedia tukar gear....memang power kapten wa...bukan nak bodek atau apapun,sebab masa aku attack,tak dengar bunyi gear,nafas atau sebagainya...wa salute lu kapten....

sampai penamat,aku dapat no 5.itupun sebab takder sprint,kalau ada sprint,memang aku hancus punyer....

ini adalah antara kenangan manis utk aku....tak der niat pun nak membonggkak,banggga diri atau sebagainya...cuma jgn memandang orgg dengan sebelah mata.tak semestinya dgn beskal baguss,kayuh pun bagus....

byk lagi kenangan,tak mampu aku nak tulis....tapi meman berbaloi....

No comments:

Post a Comment