Monday, January 11, 2010

Rojak.........

Minyak
rege minyak dah naik lagi..dengar citer bulan 5 nak implement lain pulak...kete besar(cc 2000 keatas) dan kereta asing akan dikenakan caj minyak yang berbeza jika dibandingkan dengan kereta yg berkapasiti CC kurang dari 2000.....boleh buat atau tidak bergantung pada method dan cara perlaksanaan..

nampaknya isi minyak pakai kancil,balik umah sedut,then masukkan dalam Achtung pulak...kesian ler saper yg pakai perdanaV6..kete tuh takla mahal mana,tapi CC nya besar...mungkin jugak akan dibuat kategori mengikut tahun...pergh..pening...


AJL
Malam tadi layan jugak la AJL...semua penyanyi muda2..yang tua cuma tinggal Misha Omar ajer....tapi ader lagu yg aku tak pernah dengar...macam lagu si Aizat...dua dua lagu aku rasa tak sonok pun mendengarnya...biasa ajer...tapi tak tau macam mana bleh masuk final....pelik jugak...

Apapun terlopong kejap tenguk anak2 aku pandai gak ikut lagu akim,bunkface dan saper lagi aku pun tak hingat...aku tanya bila depa belajar..along afif cakap dia dengar kat Astro...angah tak habis2 nak tunggu lagu Ariel..aku cakap ariel tak masuk dalam ini cerita....apapun kami tak tunggu sampai result...habis jer Faizal Tahir,terus tidur....

Idola Kecil....
Terlayan Idola kecil kat TV3 masa pagi ahad..mungkin siaran ulangan gamaknya....kagum aku lihat anak2 pandai menyanyi dan menari...memang berbakat....aku tanya diri aku..nak ke aku jadikan afif macam tuh....pada aku tak susah...hantar kelas vokal dan tarian,insyaALLAH mungkin boleh..tapi kena tenguk jugak Vokal dia macam mana....

Pada aku kanak2 senang di asuh..kalau kita suruh buat dari kecik,konpom mesti ngikut nanti...macam jugak askar kejam israel..satu kajian dibuat utk kanak yg diambil dari lahir...anak2 kecil tersebut ditayangkan video pembunuhan setiap hari...dihidangkan dengan tontonan berbaur darah dan sebagainya..apabila besar kanak tersebut menjadi seorang askar yg kejam,hatinya kering dan keras seperti batu..tiada masalah utk membunuh dan sebagainya...kenapa..???kerana ia telah di asuh dari kecil...

Jumpa Papaya...
Ingat tak cerita Papaya kat TV3...masa kami ke Giant shah alam petang semalam jumpa dengan hero Papaya...sape ntah nama dia...Afif nampak dan terus jerit..didi,hero papaya...aku tak perasan pada mulanya,tapi bila aku tenguk balik...alamak cengkung nyer brader nie....muka pun tak hensem dah...rasa macam mat _ _ T pun ader...sian aku tenguk mamat tuh...memang cengkung lah....

Bini pun cantik..tengah pregnant lagi sorang gamaknya...sedih aku tenguk keadaan hero papaya tuh...simpati dengan dia..mungkin dia sakit agaknya,pikir aku dengan niat yg baik....aku doakan semoga hero papaya cepat sembuh kalau dia sakit....

Popia Sedap....
masa lepak kat giant,aku beli popia basah...nie kuih paling aku minat....sebiji rm0.80...4 bijik rm3.00...tak heran dengan rege,aku beli jugak..aku tenguk inti dia,cuma,bawang goreng,udang kering,sengkuang,dgn togeh....aku pandai buat inti,tapi tak pandai buat kulit..selalu tak menjadi...

klu arwah mak buat,intinya,kacang panjang,sengkuang,timun,carrot,togeh,udang kering,dan bawang putih...ish teringin pulak nak buat popia....sesaper ader resepi nak buat kulit popia erk..???kalau kulit beli siap tak berapa syok laa....setakat sambal dia aku rasa aku boleh buat....

2 comments:

  1. minyak nak naik lagi keerrr..hampehhhh...tapi nasib baik dah jual perdana...legaaaaaaaa...betul gak idea ko errkkk....nasib baik kat umah ada keta kecik...time gi petrol pump pakai keta kecik...sampai umah sedut masuk ke anak gajah...hikhik...silap2 boleh buat bisnes atas angin lagi...lepas dunhill 20 pun jadik lah

    ReplyDelete
  2. " nampaknya isi minyak pakai kancil,balik umah sedut,then masukkan dalam Achtung pulak...kesian ler saper yg pakai perdanaV6..kete tuh takla mahal mana,tapi CC nya besar...mungkin jugak akan dibuat kategori mengikut tahun...pergh..pening"

    Begitule yg aku nak buat...haha

    ReplyDelete