Thursday, January 14, 2010

NEKAD-Hari ini dalam sejarah

Pembaca blog sekelian....keputusan yang paling sukar aku buat sebenarnya....aku nekad setekad nyer mulai hari ini 14/01/2010 aku akan berhenti merokok.....aku nak jadi orang yang sihat....memang laa,atok aku hisap rokok umur cecah sampai 80 tahun ++,tapi aku tak kira,ajal maut tangan tuhan....aku nak bebas dari rokok....jadi langkah aku utk berhenti merokok adalah seperti berikut:

1.Takmo melepak dengan perokok...
2.Kurangkan bercampur dengan perokok...
3.Jangan keluar malam,kecuali berkayuh...
4.Kena sentiasa ada gula2 hacks

Doakan kekuatan bagi aku...isteri aku nampak mcm tak support aku..dia dah cemuih bebel kat aku....bila cakap nak berhenti merokok,dia sengih/jebik jerk kat aku....takpa,aku ambik sebagai cabaran bagi aku...

Ok,harap kawan2 paham keadaan aku..memangla,semua terletak pada kekuatan diri sendiri..tapi aku belum cukup kuat...doakan utk diri aku ok...

Ya Allah Ya Tuhanku...
engkau pemberi Rahmat dan Kekuatan..
ampunkan dosa hambamu ini....
ku pohon padamu agar di beri kekuatan utkku...
aku ingin hidup sihat..
aku ingin hidup bersih...
Hidup tanpa ROKOK..

4 comments:

  1. hahahaha....bagus2...kalau dah nekad tu bagus lah...usaha tangga kejayaan...semoaga berjaya tapi satu je pesan aku...jgn amalkan makan gula2 hack kalau stim tu dtg sbb rakan aku pun ada amalkan mkn gula2 hack tapi penyakit lain plak datang....kencing manis coz kandungan gula dlm gula2 ni agak tinggi....hukhuk

    ReplyDelete
  2. tuan,
    kalu nak back up untuk usaha tangga kejayaan tu. try pil ni Champix dari Pfizer.

    cerita lanjut boleh baca kat sini
    http://biliksebelah.wordpress.com/2010/01/13/yeah-im-free/

    ReplyDelete
  3. ok peihong...thanks a lot...aku cari kat farmasi nanti....

    ReplyDelete
  4. Tahniah sahabat ku...tahniah...teruskan usaha murni anda...nanti blh kongsi ngan kengkawan petua2 nk berenti merokok...aku punnnnn....

    ReplyDelete