Friday, January 1, 2010

MIFR (i)

Alhamdulillah dah sampei ke rumah...pergh..puas...seronok....sedih.....semuanya ada....tak tergambar keseronokan pengalaman berkayuh selama 2 tahun di MIFR.....mana taknya...31/12/2009 kayuh melepasi sempadan 3 buah negeri.....1/1/2010 kayuh pusing pulau....

Perjalanan Pergi...
mula load barang pada selasa malam....pukul 8.45 aku dah terpacak kat bandar utama...mau hantar basikal masuk van....mulanya basikal jer aku post dulu,sebab transport tak cukup,tapi alhamdulillah dapat jugak aku menempek kat dalam van yg lajunya mengalahkan achtung aku....

beskal siap masuk dalam kotak lagik..pergh..macam team professional siut...aku ingat main masuk dalam van jerk..bukan apa,masa event pak bara,banyak tempat kat basikal aku tinggalkan kesan...sedih jugka..tapi nak buat macammana,dah nak bercalor,senyap jer ler....masa nak masuk basikal dalam kotak lagi dah psycho...siut betui..basikal aku paling cikai...memang tahap koro giler lah....belum apa,dah kena tembak,rim basikal aku berat nak mampuih...kebas tangan kawan aku nangkat rim beskal aku....

tetiba ada pulak insan kuar dengan rim Fulcrum.....adeh...bukan setakat air liur jer yang meleleh,air otak pun meleleh ikut telinga...lawonya....cantiknya..memang superb ler...rege..???tak usah cakap...boleh dapat rim BSA 17 inchi dengan tayar RE001 tau!!!...

selesai masuk barang,aku balik rumah.....tak boleh tidor...betui ker aku nak pergi MIFR nie...tenguk basikal deme pun aku dah kalah dari segi mental.....sempat lagik sebenornya nak buat alasan...kut kalau aku telan julab..esoknya cirit birit tentu tak payah kayuh..muahahaha...

Rabu...
aku sampei bandar utama pukul 9.00 pagi..nyembang lebih kurang,terus sarapan..member gerexC pun dah sampei..rasa macam dekat dalam hollywood jerk..tenguk kanan artis..tenguk kiri personaliti...ish tak reti nak hidup macam nie...terkebil mata aku tenguk personality yg mekapnya 0.3 inchi gamaknya...

elok nak bertolak,si anak zaimi buat hal ler pulak...cuttonbath masuk dalam telinga...udah kawan tuh kena patah balik puchong,hantor anak dia ke klinik....pukui 11 gamaknya baru keluor dari bandar utama...

2 bijik van dgn sebijik waja....aku masuk van geng perak...cik din,lili,man kamera,man radio,yeop dgn aku....mulanya ok ajer....cool....elok sampai shell,man radio dah bukak cerita....cerita pasai ikan pari ler...ntah apa lagi aku sendiri tak boleh ingat....mulut si man,tak berenti bercakp dari shell bandar utama sampai ler kami singgah makan di restoran tasek raban dekat ipoh...mulut dia tak letih siut...kalau kaki dia boleh mengayuh sekuat bibir dia bercakap kan baguih...muahahahaha....

habis makan tengahhari,elok nak jalan,kete waja pulak temperature naik...dalam hati aku doa..bior ler kete waja tuh rosak terus...tak payah semua berkayuh...dapat jugak,aku pelepas diri...tapi hantor pegi repair,masalah selesai..kena berapa ringgit aku pun tak tau...dalam masa nunggu waja tuh siap...wahid melodi sampei...elok bebenor..memang jadi cerita....DJ bertemu DJ..memang kena guu...lagi tak berenti deme bercakap...rasanya si zaimi yg jadi mangsa sepanjang perjalanan..sebab dia silap van..termasuk van team perak...tapi anak bugis nie memang kental...sekental kayuhan..biorpun senyap,tapi kaki kuat..bior kaki yang kuat,jgn mulut yang kuat....wakakakaka...

singgah pulak kedai basikal dekat tasik...pergh..semua rider dgn drebar 2 van turun..beli power gel dan sebagainya...pening kepala tokey kedai bila customer masuk...macam tebuan jer aku tenguk..tapi baguih tokey kedai tuh...rege..???biasa aje...tapi sebab benda nak kena guna,mahal sikit pun kena beli jugak.....terpandang kat sebijik basikal...merida scultura...adeh..sakit otak nenguk rege siut...boleh dapat dua bijik motor EX5..hampeh..aku pendam jer lah niat.....

Pukul 5.30 sampei kat hotel...safira hotel....macam rumah ler..not bad..satu rumah 2 bilik...kira besor ler....pueh hati ler....si jemsol,awe dgn lily keluor beli barang...alhamdulillah,pakat2 beli ayor dan jugak bekalan lain2...tak payah nak keluor duit sendiri..tapi kena collect semua ler....tapi semua makanan ditanggung bersama..nampak sikit kerjasama...

Malam pergi rumah si Tabah pengacara scoreboard....dia buat kenduri doa selamat utk berkayuh..mulanya utk rakan2 jerk..tapi management malakof pun nak joint sekali...meriah jugak jadinya....perut dah lapor,tapi tukang baca doa tak sampai2 lagi..memang lapor tak hingat.....elok lepas setengah jam,pembaca doa sampai..selesai baca doa,tunggu que....panggil org pompuan ambik makanan dulu,yg lelaki kemudian,tapi paling awal ambik makanan si lili....ialah,kalau dia beratur dgn pompuan pun bukannyya org tau kalau nampak dari belakang...rambut dah sepesen jerk...aku..tahan nafsu.....

cedok nasik 3 senduk,dgn lauk pauk..aku makan senyap2....elok nasik habis aku nak tambah,si lili dah sengih2...alamak potong betui....sedap wooo,sambal telur,dapat kentut kat dalam bilik mesti best....terpandang sorang mamat yg duk sengih jerk dari tadi..tak lokek dgn senyuman...aku ingatkan saper...rupanya si shahrum atlet ironman malaysia..memang humble giler,tak ler sesombong awe yg baru dapat pakai frame trek..baru dapat pakai frame trek,dah nak kutuk2 frame besi...tak per ko awe,tak pasai2 dapat daulat dari frame geng2 besi..hhehehehe..jgn marah awe...

Habis makan terus balik bilik..ingatkan boleh terus tidor..nyembang lagik..pukul 12.45 jugak aku baru lena..kepala otak duk serabut pikir pasal laluan esok...ok ler...byk lagi aku nak cerita..sambung besok pulak....aku nak tuam malam nie....pedih usah cakap ler....kita jumpa lagi esok....

No comments:

Post a Comment