Wednesday, January 20, 2010

Berita mengejut...

balik kg,baru nie sempat sembang dgn adik beradik....nie pun berita mengejut jugak....katanya suruh standby utk pilihan raya kat negeri Perak..glurrppp...telan air lior aku...dah byk kali dgr berita nie,tapi tak der satu pun yg betui...beda'ah(tipu) jer deme nie....mungkin nak dapat publisiti murahan...

jenuh jugak aku argue dgn deme,tapi deme duk berkeras jugak kata nak diadakan pilihan raya...aku tanya balik,kalau betul nak ada election apa point kome...deme kata,(1)ler nie org parti memerintah sekarang duk sibuk meeting,tetiap malam duk kumpul ramai2.....aku tepis dgn point aku....baguih ler macam tuh,deme meeting nak buat keghoje..klu tak meeting camner nak bergerak..deme buat keghoje pun kome bising,deme senyap tido lagi rakyat ngamuk....

tak pueh hati dgn jawapan aku...deme tunjuk pulak surat khabor sinar edisi perak.(2)Pengarah SPR negeri mengadap Sultan Perak....muka depan..haa..cuba ko jawab...aku jawab lagi...biasalah kalau org SPR nak jumpa Sultan..mungkin nak mengadap sultan nak berdiskusi tentang kemelut politik perak...pas tuh deme tanya lagi..."Ate..klu dah pegawei SPR jumpa,bukan ker nak bincang pasei election????" kat situ aku dah mula diam sikit....ish ader benor nyer jugak yer....

aku tak pueh hati lagik...terus aku tanya"ai...takkan Pegawai SPR ngadap,terus nak buat election,tak munasabah wei...mekeme ingat senang ke nak buat pilihanraya...??bukan kerja kecik anak tau????deme jawap pulak..pada kerajaan tonggang langgang,satu dunia duk perati lagi susah nak memerintah...malu pun ader yeop....trdiam lagik aku....

"mike ader dengor kes nizar kat mahkamah....???"....aku diam kejap...."mana ada yeop..teman rasa macam dah basi kes tuh..."...jawap aku...."baik teman dengor kes isu guna nama ALLAH,tak pun pasal jual jet jet kapal teghobang"....memang aku tak ikut pun kes nizar nie...."haaa..ituler mike...deme duk alih topik sekarang nie...bior rakyat terlupa pasal isu panas kerajaan negeri perak...alih tumpuan suruh rakyat cocentrate kat isu lain".....jawap deme....

yer jugak yer....ade benor jugak....terus teman tanya pasal keputusan kes nizar....deme kata..betui idak teman pun tak tahu..mungkin nizar menang kes tuh....keputusan kes (7/1/2010)tuh ditangguhkan....tuh sebab puak2 pemerintah duk sibuk mesyuarat sekarang nie.....sama ada nak bubar dun atau tidak..???klu keputusan dapat kat Nizar,dah tentu nizar kuasai kerajaan perak,dan akan bubar parlimen...so masa tuh,pilihanraya dalam keadaan PKR yg berkuasa....apa bezanya...??? ok..bezanya,klu dun bubar sekarang,keputusan bubar DUN kerajaan sekarang yg buat,deme bulih control lagik....so klu mahkamah kuarkan keputusan,keputusan tuh dah tak valid....sebab DUN dah bubar...

teman diam..nganga..melopong...semua ader...terrer betui deme nie,pikio sampai tahap macam tuh sekali....tak tercapai otak teman nak pikir sampai macam tuh....ntah ler..teman pun susah nak cakap..kalau boleh bior ler gentleman...buat jer pilihan raya...saper menang dia berkuasa...memerintah dengan cara adil dan saksama....

tapi klu buat election dlm masa terdekat,teruk jugak org bulan,pasal isu kalimah ALLAH nie..antara deme sendiri pun tak sama pendapat..apa ke hal nyer weih...?????

No comments:

Post a Comment