Thursday, January 7, 2010

Pusing2 shah alam

Pagi tadi sempat berkayuh dgn abg fuad,abg jumali disetia alam...tak jauh,dalam +-40km jerk...disebabkan malam tadi hujan renyai,habis merida hijo berselomoih...sampai jer rumah,terus aku cuci merida hijo besi aku....

terus masuk basikal dalam kereta...mana tau kut ada mood nak kayuh kat opis petang nanti.,..tak pernah lagi merida hijo berkayuh kat shah alam...
Tak seronok kayuh kat shah alam..kereta banyak...laju pulak tuh..pastuh tak respect langsung kat pengayuh tegar macam aku...yang peliknya,jenis kereta yang besar2 suka duk tekan hon...mercedes,camry baru,accord baru,semua duk tekan hon.Tension wooo...bagi perahu2 kecil,tau pulak hormat...pelan jerk..pastuh tak pulak nak ngimpit....
Merida hijo possing kat dataran 2..sebelum sampai sini ternampak budak sekolah shah alam tengah training berbasikal...basikal semua frame proton TsprintR...aku tanya beskal sendiri ker..depa kata basikal persatuan/kelab kat sekolah....terpiokir plak aku..sekolah pekan boleh ler dapat sponsor..??/sekolah kat luar bandar macam mana gamaknya...???


sebelum sampai sini sempat gak aku singgah di kedai SJ cycle kat seksyen 4...alahai sedihnya aku tenguk kedai org KITA,hidup segan mati tak mahu....owner kedai tersebut adalah salah seorang rider malaysia dolu dolu....





ini lah kayuhan makan angin kat shah alam..dapat 30km++ jerk..tak laju pun..kereta banyak....keciwa ride kat shah alam waktu siang...lagi keciwa tak dapat ride ke bentong sabtu nie...bukan apa,klu aku kuar berkayuh gak minggu nie,3 minggu berturut2 weekend aku duk layan basikal jerk...sian pulak kat bini dan anak2....

1 comment:

  1. hehehheheeee
    dalam keluarga musti mau adil
    (errr mcm dialog cerita p.ramlee)

    ReplyDelete