Wednesday, March 3, 2010

Serabut...

Kepala aku serabut tak ingat..antara tanggungjawab,kasih sayang,keluarga,hormat dan sebagainya.....susah aku nak menulis sebenarnya...terpikir apakah suatu hari nanti aku jugak akan ditimpa sedemikian rupa...

Apabila kita sudah diakhir umur,kelakuan dan tingkah laku akan kembali kepada sifat keanak anakan....sensitif,cepat terasa,mengulang perkara sama berulang2 kali,berpesan berulang2 kali pada benda yg sama dan sebagainya...bagi yg muda seperti aku dan juga isteri akan merasakan tidak senang pada perkara yg sentiasa diulang2...namun aku dan isteri sentiasa mengingati diri kami,bahawa satu ketika nanti kami juga akan menepuh hari tua....adakah anak2 kami berkesudian utk menjaga kami ketika kami tua...???adakah anak2 kami yang kami didik dan tatang bagai minyak yg penuh sudi untuk melayan kerenah kami berdua apabila umur sampai dipenghujung...

itulah dilemma yg aku hadapi....ku pohon padamu ya ALLAH utk sabarkan hati ini...tenangkan jiwa ini...bahagiakan keluarga kami...lembutkan hati ini utk menurut kerenahnya....bukakan telinga ini utk mendengar bebelannya...ringankan mulut ini utk berkata baik terhadapnya....umurnya kini hanya disenja hari,menanti ketika panggilanNya...jika ini tanggungjawab yg telah ditentukan keatas diriku..aku redha..

No comments:

Post a Comment