Monday, March 29, 2010

1st training

1st training dah lepas...bukit jelutong-GCE-paya jaras-kundang-fruit valley-batu arang-batang berjuntai-ijok-puncak alam-altantuya highway-bukit jelutong...

dengar macam jauh...tapi tak jauh sangat...total distance 90km...average speed aku tak tau..milleage pun aku tenguk dari meter kengkawan...meter aku jatuh masa dalam terowong kat GCE...habis total milleage aku...

masa kayuh,aku target seorang brader aje...try ikut dia punyer pace...alhamdulillah ok...masa layan bukit kat area sebelum fruit valley tayar pulak pancit..sib baik ada member tolong...so peloton 2 dan peloton 3 dapat gabung balik...ramai gak kayuh hari tuh,dekat 17 orang....

dari petronas ijok nak ke puncak alam aku dah exhausted habis..jalan yg mendaki buatkan aku terputus dari kelompok besar...swepeer wak jumali pun nampak aku dah habis tenaga bila kayuh melebihi 60km...kaki dah mula rasa nak krem..
masuk simpang puncak alam,aku nampak beskal adi dah tersadai..tayar depan bocor....aku jalan terus,klu berhenti,memang tobat kaki aku akan krem....

masuk altantuya...speed dah tak tau...adoyai,rasa nak tepon bini suruh ambik ajer....kayuh punyer kayuh,depa stop kat air tebu simpang dragonback...mampuih..kalau depa nak layan dragonback,memang sumpah mati aku tak mo ikut...nak mengabiskan altantuya highway pun setengah nak mati...nak manjat bukit rasa macam nak menolak ajer..pukul 1.00 petang kat altantuya...azab siut...

pekena air tebu 2 gelas...separuh team dah jalan..ada 2 org yg dah masuk saujana utama,dan 2 org dah tersadai kat petronas puncak alam...tinggal aku,wak,adi,zakir dgn brie...kayuhan kami teruskan...
adi jalan dulu,then aku...kayuh melepasi uitm kampus puncak perdana memang mengazabkan..paneh dan jalan tutup sebelah..lori terpaksa perlahan sebab aku merangkak naik bukit...

brader lori offer utk naik lori..allooo...silap la nak naik lori...kalau satu malaysia tau,jahanam woo...boleh gantung basikal...hehehehe..gurau ajer...
sampai kat simpang GCE,kaki aku dah menangkap..aku tampar keting aku...2/3 kali aku tampar keting...sikit aje lagi nak sampai....

alhamdulillah aku berjaya jugak sampai kat bukit jelutong pukul 1.30 petang...alhamdulillah berjaya jugak habiskan route...sabtu nie kayuh ke tg karang pulak...byk yg aku belajar masa nie...kena pandai simpan tenaga,klu tak tau route..jangan main tembak ajer....gambar tak ader..tak sempat nak possing pun,memang penat giler,tak sempat pun nak ramas mesra dgn rider lain,memang masa feedzone,aku rehat betul2...

No comments:

Post a Comment