Sunday, March 7, 2010

Kayuhan Kelah

Ada dua program kayuhan hari nie...satu kayuhan Puchong LCCT +-100km,satu lagi kayuhan dikota damansara....mulanya nak layan kayuhan LCCT,tapi memikirkan takut sampai lewat ke rumah,aku mengikut kayuhan bersama penghulu KD(kota damansara) si cetot karim...

Ingatkan tak ramai..boleh tahan jugak lah...Coach CKH pun ader..maklumler,musim kelah hunter..kayuhan macam biasa...melalui pekan sg buloh,paya jaras,kubu gajah,merbau sempak,guthrie highway,then kg melayu subang..terus balik ke soya station....kira ok jugak lah....susah aku nak cakap..kengkawan kata aku ader improve..tapi aku rasa biasa ajer....

Berhenti semasa susur keluar Bukit subang,CKH pegang beskal.."Jen,cuba awak rasa ni..."...herm..vibrate ler pulak..."awak punyer bearing wheel belakang dah problem nie...."...aisey(i said) man...duit lagi..herm...wheel shimano tuh aku beli kat zaki budak meru tahun lepas....herm,dah sampai masa gamaknya....layan aje lah,selagi tak berderai,hentam sajalah labu...inilah kelemahan roadie berbanding MTB..klu MTB, component tak berapa penting sgt,tapi roadie nie,vibrate ckit pun dah boleh rasa perbezaannya...tapi aku malas nak manjakan diri aku dgn barang2 bagus..layan ajer dulu,nak kuatkan stamina aku..klu kayuhan dah betul2 mantop,dah dapat sokongan dari coach,baru boleh pikir langkah seterusnya...

kayuhan diteruskan sehingga berhenti minum di kg melayu subang...rasa macam dekat jer route hari nie....ingatkan nak layan pergi terminal 3 subang,tapi sebab awe nak masuk keje pukul 11 pagi,kami decide utk balik ke soya station..pergi sekali,balik sekali.....esok malam ada kayuhan lagi...kalau tak kayuh,aku ingat nak gi gym jerk...nak buat kardiovaskular kat gym jerk...pernafasan dah ok sikit,cuma bukit masih tak boleh ikut lagi...tapi klu nak banding dulu,lagi teruk aku rasa...

No comments:

Post a Comment