Monday, February 22, 2010

Bagi dalam TIDAK...

Case study:

"Afif nie didi bagi duit sepuluh hinggit.."aku bg duit kat afif supaya afif dapat belanja kat sekolah...."wow!!!byk nyer didi bg duit kat afif nie...afif sayaaaang didi" sahut afif..afif seronok bukan kepalang...tak sangka didi nya begitu baik sampai sanggup memberikan afif seploh hinggit utk belanja di sekolah hari nie...."Tapi ada syarat tau...afif kena beli kuih lodeh,bihun goreng dgn air nenas..." pesan aku dekat afif..takut2 afif buat mender yang bukan2..." Tapi didi...afif tak suka kuih lodeh,afif suka karipap..tak pernah pun afif makan kuih lodeh...pas tuh...bihun goreng kat sekolah tuh selalu jer basi,baik afif beli nasik lemak,perut afif pun kenyang..."...jawab afif dgn tanda protes...dalam hati didinya,ish budak nie,baru sekolah tadika dah pandai melawan cakap aku..."dengar jer cakap didi...org dah bg seploh hinggit,jgn nak keras kepala pulak..."didi afif dah mula temper sikit..."ala didi..macam mana nak minum air nenas,masam didi..nanti sakit pulak perut didi...didi tak per la,nak elak kan kaki dari krem,tuh sebab didi bleh minum air nenas kan.."...ish ish budak nie....

hehehehe..itulah case study aku...pandangan aku tentang isu royalti minyak kat kelantan...bagi dalam tidak...ini just pendapat aku...sekali lagi pandangan aku tidak menyebelahi mana2 pihak politik,samaada pihak kerajaan pentadbiran mahupun kerajaan pembangkang...tapi pada aku,tindakan mengawal perbelanjaan duit royalti yg diberikan kepada kerajaan negeri kelantan,akan menambahkan lagi kebencian rakyat kelantan kepada kerajaan persekutuan.

Mengapa tidak diberikan kepercayaan terus kepada kerajaan negeri utk menguruskan perbelanjaan mereka sendiri...biarkan mereka menguruskan wang cara mereka sendiri,apabila terbukti mereka GAGAL menguruskan perbelanjaan wang,barulah pihak pembangkang di kelantan,mesti MEMBUKTIKAN bahawa kerajaan kelantan sedia ada memang TIDAK PANDAI menguruskan wang...TIDAK PANDAI memajukan negeri kelantan...TIDAK PANDAI membersihkan negeri kelantan...dan TIDAK PANDAI menguruskan apa2 pun sepanjang mereka memegang tampuk pemerintahan di kelantan...

Tapi inilah sikap kita..takut dengan bayang2 sendiri..takut utk menyerahkan sesuatu..kenapa..???kerana diri sendiri tahu,apabila wang ditangan...paham paham ajelah ye LABU!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment