Thursday, February 25, 2010

JazakaALLAH...

"lgpun dd tak kisah umi try.jd ke tak jd,2nd issue.klu try,tak jd kena condemn,dah tentu umi pun tak nak try lagi..DD pun dah byk improve compare dulu.dulu krn kawan,mana lekat kat umah.Skng dah ok."

hem..itu petikan sms yang aku dapat dari bini aku....ayat yg pertama tuh just bini aku nak try buat puding roti malam nie...cerita bermula semamalm apabila bini aku buat rendang ayam...memang sedap sesangatlah..nak sama rasa macam arwah mak aku masak...sepatutnya aku makan nasik hanya 1/4 dari pinggan..malam tadi aku langgar pantang..belasah sampai dua pinggan tau!!!sedap punya pasal tau!!!!

yang bestnyer ayat kedua tuh...hehehehe...bukan nak salahkan kawan sebenarnya...diri aku sendiri yg tak pandai nak kontrol...susah utk sebut 'No'.jadi aku rasa semuanya bermula dengan BASIKAL...kenapa....cuba lihat rantaian nya...

basikal-kayuh-cuba nak ikut org kayuh laju-tapi napas pendek-otomatik berenti isap rokok-kurang kuar,sebab tak nak jumpa kawan2 yg merokok-makan jadi teratur(sebab tak makan lewat malam)-berat badan turun-diabetis pun Ok...

herm..tenguk rantaian kat atas tuh...aku rasa otomatik aku displin sebab basikal...nak kata kuat sgt aku berkayuh tuh tak la..ramai lagi org handal dari aku...apapun basikal mengubah kehidupan aku,hubungan aku dan keluarga aku...tuh sebab aku sayang dgn hobi aku sekarang...

No comments:

Post a Comment