Tuesday, February 23, 2010

Besi dah berjaya menelan....

Alhamdulillah syukur pada mu Ya Allah...penat lelah aku selama minggu lepas mengumpul milleage sebanyak +-400km nampaknya berbaloi...dengan sedikit teknik yang dibekalkan dari rakan2 XL,malam nie,BESI aku berjaya menelan sebijik BESI lain dan jugak sebijik CARBON lain...

Kayuhan di Kota Damansara malam tadi,aku pegang pada kata coach aku..."ko kena kayuh sungguh2 lepas nie jen"...so aku pegang kata coach aku...dan jugak aku pegang kata pada dua rakan yg berkayuh pada raya cina yang lalu dgn aku.."ko henjut selagi daya jen,klu ko krem pun,kawan boleh ambik ngko"....So pada masa perjalanan pergi aku dah pulun dari awal....sampai di bukit utk masuk ke terminal 3,kayuhan aku mula perlahan...tapi aku tekan dan cuba mengikut rapat...aku sampai di terminal 3 memang tak lama selepas rakan lain sampai...kalau dulu,rakan lain dah lepak lama,tapi kali nie tidak lagi...

perjalanan balik aku mengatur strategi.Bukit kanena yg aku panjat,terbukti kantoi lagi pada malam ini...tapi aku berjaya memintas sebijik besi selepas mendaki bukit kanena....kemudian aku mengikuti rapat sebijik carbon sehingga Uturn diTrafic light perabot,walaupun CARBON tersebut cuba standing semasa memanjat bukit perabot mungkin dgn niat nak meninggalkan aku,tapi aku terus mengikut rapat....terus mengikut rapat lagi, sehingga berjaya menelan carbon tersebut DiTaman Warisan...dibukit landai tersebut,aku terus menekan tanpa menoleh kebelakang lagik....

pergh..alhamdulillah..syukur padamu Ya ALLAH memberikan aku kesihatan dan kecerdasan fizikal utk diri ini...memang kena ada sifat bersaing didalam diri kalau nak meningkatkan keupayaan diri...rasanya penat lelah aku berbaloi....jadi,utk BESI dan CARBON yg lain,pesan aku:Hati2...BESI HIJAU ini akan terus mengikut rapat....

No comments:

Post a Comment