Tuesday, February 2, 2010

Ketagihan,Kayuhan & Kematian

Ketagihan
Hari nie tak ingat,hari keberapa aku berhenti merokok.....alhamdulillah takder pulak rasa teringin nak hisap rokok..syukur padaNYA...Terima kasih jugak buat Isteri dan Along Afif yg banyak bagi galakan dan semangat...Didi bukan perokok tegar sekarang nie....semakin mengamalkan hidup yang sihat....rasanya klu duduk dgn kawan2 yg merokok pun mungkin tak menjadi masalah kut..keinginan diri aku utk merokok sekarang nie dah kurang...kalau dulu lepas makan mesti cari rokok,sekarang alhamdulillah tak perlu....kalau dulu nak buang air besar mesti pegang rokok,sekarang dah tak payah menung lama2 utk mencari ilham...

Kayuhan
Jumaat lepas solat jumaat,berjumpa dgn abg Fuad,otai kayuhan kat setia alam...sabtu dia ngajak kayuh ker Tg Karang dgn Shahrin Ahmad(sape ntah) bermula dari saujana utama.Hari ahad pulak dia info ada kayuhan jelajah Meru....sabtu tak dapat nak joint sebab ada program kerja dan aktiviti keluarga....lagipun takut jugak nak joint geng abg fuad nie...depa kayuh laju sesangat...average dalam 35km/h..tak terkejar aku....lagipun aku cukup selesa berkayuh dgn team media prima dan GerexC,walaupun aku akan tertinggal jauh....

sabtu petang terus jumpa organizer...rm25 jerk..dapat tshirt,mineral dan roti..kira ok lah....resit plak takder,nanti hari event dia bagi....Ahad pagi terus ke taman meru 4..mula kayuh dari umah...sampai pukul 7.18pg takder org lagi....urusetia sekor pun takder..katanya,mula pukul 7 sampai kul 8 kaunter pendaftaran akan dibuka...hehehehe..biasalah....sensorang jer aku kayuh..majoriti bawak MTB,depa ingat offroad,tp dah konpom laluan semuanya onroad.majoriti rider melayuh..ada gak jumpa siong kedai basikal kelang....

route menarik...+-40km...biasa jerk..yg mencabar dekat dragon back dan jirat cina....jalan tak berapa cantik...berlubang dan kasar..sib baik rim murah,sesaper yg pakai fulcrum ker,duraace ker,Mavic SL ker,konpom cepat jahanam....selesai kayuh jam 11.45pagi...lepak kejap terus aku balik umah....penat jugak...

Kematian
sampai umah tenguk Hphone.ada Dapat sms dari otai mus dan bawi...bapa abg omzoof dah meninggal...sempat jugak melawat petang jumaat lepas solat....dah lama sakit..kanser paru2...kesian gak,sebab tak bleh tidur baring..klu berbaring,arwah akan semput...abg omzoof nie kira otai dlm kelab kete yg aku joint dulu...kira macam penasihat tetap la...very cool person..jarang bercakap dan bagi pendapat.Tapi bila sekali keluar point,memang bernas sekali....

herm,badan memang penat,tapi biarlah...gulai lemak lampam dah hidang kat atas meja....mandi terus bersiap....sib baik dah tau rumah sebelum nie....jangka kebumi lepas zohor....masa sampai jenazah dah masuk kedalam van..nak dibawa ke masjid utk disembahyangkan....terus ke masjid di ss3...

selesai solat ingat nak balik...sebab tak tahu jalan nak ke tanah perkeburan bukit Kiara...tak perlah,klu berselisih dgn van jenazah,aku akan ikut.klu tak jumpa aku terus balik...alhamdulillah nak jadikan cerita elok kuar simpang perumahan SS3,nampak kete jenazah..terus cucuk rapat....sampai jugak dan sempat jugak memberi penghormatan terakhir utk arwah...moga arwah ditempatkan bersama org yg beriman....

Kesimpulan
masa dengar talkin aku terpikir,kalau aku matilah dalam masa terdekat nie,camner gamaknya...???ish terlalu byk perkara yang aku tak selesaikan lagi....macam2 yg terlintas kat kepala otak aku....pastuh org masjid..???nak ke org masjid/surau dtg umah aku..???jarang sesangat aku tunjuk muka kat surau umah aku...so nekad nak buat tambah satu lagi perkara...jom ke surau....sekurang-kurangnya aku nak dapatkan maghrib dan isyak di surau....

No comments:

Post a Comment