Saturday, February 27, 2010

My Buddy-sakse

pagi jumaat sempena cuti maulidur rasul,sakse FB dgn aku..tanya berapa byk berat aku dah turun...so lama jugak kami bersembang..aku pun dah lama tak jumpa sakse..last jumpe,masa temankan sakse beli PSP....

janji nak jumpa dgn sakse lepas solat jumaat...selesai makan lepas solat jumaat terus aku drive kerumah sakse...mulanya nak rempit jerk,memandangkan cuaca tak berapa cantik,aku drive dgn achtung ke umah sakse...terus culik sakse jenjalan,kononnya nak minum2 aje...alang kuar aku ajak sakse ikut aku survey helmet...helmet aku dah mula lekang dek berpanas dan berhujan...helmet rockbike jer...aku nak cari helmet yg ok sikit...iron mag atau apa2 brand yg murah...ces..kedai kat kg jawa tutup..terus aku ajak sakse ke kedai edwin kat BU...pergh sakse terkejut tenguk beskal sekarang nie..zaman dia main beskal tak semahal macam nie...sakse dulu main beskal...kira budak state jugak ler..tapi injured teruk,terus tak main beskal...

minum kat sebelah edwin,sakse tanya aku,beskal bawah 2k ada tak...??aku terkejut...ko biar betul se..??jgn sebab aku main beskal ko nak ikut gak..??..takder lah..sakse terus diam...telepon lili,aku tanya nak pegi kedai boong foo..bike pro..aku tak nama sebenar....pergh..ramai jugak org dlm kedai..memang sibuk giler tokey kedai....byk brand scott....last sekali,pegi Merida yg kat situ...terus sakse kenan dengan beskal merida...

sepatutnya sabtu aku nak layan genting sempah..nak layan bukit cari stamina...tapi sebab sakse baru beli beskal aku layan kan sakse...layan kesas...siut...boleh tahan kayuhan mamat nie....aku tarik sampai 35 dia boleh ikut lagi...kami berhenti kat petronas kesas didepan COE...bukan sebab pancit tapi menunggu kawan aku azam....perjalanan diteruskan...memang kaki sakse ada stamina...kira boleh ikut laa...kayuhan sakse dengan serba kekurangan..respect kat mamat nie...




sampai kat RnR kinrara,sakse dah tak bleh tahan...seat post tinggi sangat...tengkuk dah sakit katanya...menggagau aku cari allenkey utk adjust seatpost..akhirnya aku dapat jugak allenkey dari brader yg keje kat petronas...alhamdulilah ada jugak org yang sudi menolong...sepaptutnya kami nak uturn kat stadium bukit jalil utk jumpa jemsol kat sureheboh,tapi sebab sakse dah tak tahan,dan tak cukup tidur serta tak minum pagi,kami pusing...

perjalanan balik agak teruk sikit...padan muka ko sakse..saper suruh tidur lewat...muahahaha....tapi kira sakse memang handal...1st ride dah buat 75km..memang menyumpah dia kat aku...melecet katanya....wakakakaka..meniarap ler ngko malam nie sakse....
Kat sini belah atas

kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment