Tuesday, February 2, 2010

Teringin kenny rogers

Afif:didi...along teringin makan ayam kenny rogers laa..
Didi:oh yer ker..petang nanti didi buat ok...along tak kisah ker...???
Afif:tak kisah..janji ayam macam kenny rogers....
Didi:ok..mlm nanti didi buat ye sayang....

hehehehe...teringin nak makan ayam kenny rogers yerk...??? kalau sekor kat kenny rogers tuh rm34.50,aku beli 6 ketul ayam bahagian peha yg beratnya 1.8kg baru rm 16.50...keh keh keh...tapi rasanya,tak ler sjibik macam kat kenny rogers tuh.ader ler rasa sikit2 ajer...
ini ayam yg diadun dan nak dimarinate...sepatutnya marinate selama 1jam setengah..tapi disebabkan takut anak2 tak sabor menunggu..aku perap setengah jam ajer....yang kaler gelap tuh HP barbeque sos + sos tiram...
hehehehe..ayam yang telah dibakar selama 34 minit...kurang gelap,sebab marinate tak cukup lama....nampak kaler pucat sikit...risau jugak kalau2 mentah isi didalamnya...

muahahaha...anak2 dah mula berebut biler tenguk ayam dikeluarkan...nampak berkilat kan..????itu bubuh madu daa....baru nampak berkilat sikit...tapi jgn letak byk..nanti kencing manis wooo....


alhamdulillah tak mentah...sedang molek pembakarannya...bini aku jeles,sebab aku perap tanpa ada dia disisi..keh keh keh,...klu dia boleh berahsia tenteng resepi2 yg dia buat,sekarang giliran aku pulak...muahahahaha...afif puji tak ingat kat aku.."cayalah didi,memang ada bakat jadi tukang masak la didi nie..."..aku senyum jerk...puas hati tenguk anak2 meratah ayam,hasil dari air tangan aku...
resepi
1.bawang besar 2 biji
2.bawang putih 4 ulas
3.halia besor ibu jari
4.kiub ayam 1/4 dari seketul
5.mix herbs McComick
6.lada hitam ditumbuk(secukup rasa)
7.HP barbeque sos
8.sos tiram 2 sudu teh.
9.madu
bahan 1-4 blender..jgn campur air tau!!!!perap sejam setengah...

No comments:

Post a Comment