Saturday, February 13, 2010

3++,krem yang ku cari....

Dah nak masuk 3 bulan ++ aku berkayuh dengan Merida HIJO nie....ler nie baru sampai umah setelah berkayuh hampir 40km dengan 2 org rakan....terpaksa dirahsiakan nama 2 org tuh atas sebab2 tertentu....kayuhan macam biasa....cuma sampai disuatu bukit jahat atau bukit "kanena",aku dihanjingkan oleh 2 rakan tersebut....

Punyalah aku pulun tunduk sebab nak kerabat bukit "kanena" tuh,dari belakang 2 org rakan aku potong...berkayuh sambil tangan dilepaskan...Ya ALLAH....punyer ler aku hangin,aku duk pulun nak kerabat bukit,depa duk nyengih potong sambil berkayuh lepaskan tangan....sabor jerlah..mental aku terus drop,gedebuk jatuh terjelepuk..tenaga yg aku kumpul utk panjat bukit kanena tuh,tetiba jer hilang.... kemudian,kayuhan terus santai...2 org rakan nyegih lagi kat aku...gua no hal...baguih kawan2 aku buat macam tuh..baru terasa diri aku nie tak sekuat mana lagi...masih byk lagi yg perlu diperbaiki dan dipertingkatkan...kadang2 apabila kita dikutuk dan dibuat sedemikian rupa,boleh timbul semangat dalam diri...itupun kalau yang sudi menerima secara positif....aku terima dengan positif dan hati terbuka...memang aku tak nak masuk berlumba pun,tapi sampai bila kita akan dilihat dan diukur sebagai batu kelemahan utk org lain....

habis berkayuh,minum bersama 2 rakan tersebut...hehehhe..."aku pernah rasa apa yg ko rasa jen"...aku senyum..."dah tiba masa ko kena pulun berkayuh"....bila kayuh hari isnin dan rabu,ko kena ikut geng depan....sampai bila nak kayuh santai.."....ko ikut selagi yg termampu....ko cuba teknik macm nie pulak"....*toooootttt*(teknik terpaksa dirahsiakan sehingga aku mencubanya)...."ko kena cari krem"...apa..??? kena cari krem....???alhamdulillah sepanjang aku berkayuh,tak pernah lagi merasa krem,bukan nak riak ataupun takkabbur,aku kalau boleh memang nak elak utk krem..sekali krem,memang teruk siut..."krem,maknanya,urat ko tegang..ko push sampai limit,selagi ko tak krem,maknanya ko tak paksa sampai limit laa.."...

aku terdiam...betulaa aku rasa,sebelum nie,klu kayuh,aku akan berhenti push bila dah lenguh,takkan henjut dah...herm...sepanjang perjalanan balik kerumah,aku duk terpikir,macam mana rasanya krem masa kayuh...klu masa tidur,ada la 2/3 kali kena simpul mengkarung...macam tuh gamaknya sakitr krem,pikir aku....bukan apa,masa lepas training hari jumaat dgn kengkawan kat setia alam,abg fuad duk cakap.."takut hang tak terikut kami berkayuh pi kuala selangor jer jen...depa TARIK boleh tahan.."kata abg fuad...aku paham...sat gi klu kita sampai lambat,takut kawan2 yg lain risau la pulak..ntah jadi apa2 kat belakang..."tapi klu nak merasa jom la...abg jumali boleh cover,TARIK dalam 28km/h"...pergh..tak sanggup aku..sat gi aku lembik,depa terpaksa tunggu aku...takmo diri aku jadi batu penghalang utk kawan2 lain daripada terus memecut laju....

Apapun aku simpan semangat dalam hati...insyaALLAH satu hari aku akan cuba ikut depa nie....akan ku cuba utk berkayuh ikut depa satu hari nanti...dapat saing pun dah cukup baguih...mau maintain average speed 30km/h..bak kata ijat MSN,"klu roadie berkayuh bawah 30km/h,kayuh dengan pompuan jer bro...."itu kata2 semangat utk diri aku....

Apapun semua ini adalah pembakar semangat...seronok biler dapat capai target yg kita nak...Ya ALLAH ya tuhanku kuatkan semangat hambamu ini..berikan diriku kekuatan dan kesihatan...dan tak lupa...terima kasih pada 2 rakan yang sudi kongsi dan bg galakan serta semngat utk aku....tunggu perubahan dari aku......adios....the next contador will born....muahahahahahahahaha!!!!!!

No comments:

Post a Comment