Monday, September 14, 2009

tinggal 2-tlg berikan nama...

satu urusan dah selesai...kete raya dah adaer ditangan....alhamdulillah..tak ler cantik mana pun....kete 2nd hand tahun 2005...memang dream nak paki honda ni...semenjak abah pakai honda lagik...cuma ongkos tak berapa baik...

dapat ler honda stream....2nd hand....ramai yg kata MPV nie kecik...kenapa tak ambik wish atau grand livina jerk....entah,aku sendiri pun tak tahu,mungkin aku tenguk dari segi CC dan torque kut...nak beli wish 2000cc masih lagi dalam rm115k keatas...nak beli grand livina takut under power pulak...so aku dgn xyl decide utk ambik stream 2nd hand jerk....

lagi satu aku nyer prinsip,monthly installment utk kete tak bulih lebih dari rumah..kalau rumah bulananan kami bayo rm1.3k++ so kete tak bleh lebih dari itu..makna kata,harga kete tak bleh lebih dari rm100K..byk perancangan aku dasn xyl buat...akhirnya ini jer yg boleh diusahakan..harapnya rezeki kami sekeluarga akan bertambah nanti...yerlah..org nampak macam senang,bila duduk umah teres dua tingkat,kete pun besor,ada maid pulak tuh,tapi....org tak tahu yg kami anak berenak dalam rumah macam mana....hehehehehe....kadang2 bila anak2 minta KFC atau McDonald bila hujung2 bulan terpaksa berdolak dalih...ialah,budget ngam2 lah katakan...tapi alhamdulillah anak2 paham setakat nie...

dan aku selalu jujur dgn anak2..kalau masa tak der duit,aku akan kata duit tak der kat anak2 aku...so anak2 takkan mintak apa2...tapi kalau ader rezeki lebih,insyaAllah anak pasti merasa...

dah lama tak naik kete standard gaban nie....sedap pulak naik kete standard..tapi ialah,rasa pelik pulak bile tenguk kete tuh rim 15" jerk..maklumlah nebu dulu pakai kasut jepun saiz 18"...hehehehe...tapi tak sanggup rasanya nak sacrifice comfort kat kete....nantilah..layan standard dulu...oklah...tengah nak cari nama utk kereta tahun 2005 nie....takder tema lagik...kalau dulu perdana putih tuh temanya kapal morpheus,yg nie belum dibagi nama lagi....

saper yg rajin bleh tolong cadangkan nama utk kete aku nie....kalau aku berkenan,nanti ader hadiah utk pemenangnya......tolong yer....Kat sini belah atas

kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment