Tuesday, September 8, 2009

Angah kena beduk...

sampai umah,afif duk mengadu,angah duk usik basikal aku.....adus...dah ler kepenatan hari nie...yg no 2 nie pulak buat hal....aku terbalikkan beskal merida aku,pastuh betulkan rantai...punyer ler seksa nak betulkan rantai yg bergulung2 tuh....sabor jerk..aku tenguk angah dah lari kedepan tv...

habis tangan aku hitam dek minyak rantai beskal tuh..nyaris tak putus rantai beskal tuh,masa aku rentap rantai KMC tuh tak mo bg bergulung....rantai baru tuh...rm2oo wa beli..KMC gold...rasmi pun tak lagi....tension betul aku petang nie.....aku buat pelan2 betulkan balik...tak menjadi jugak...

tetiba sheikh wa dtg...terus berlari kat angah,aku beduk dua kali...sekali kat bahu,sekali lagi kat kaki...memang kuat aku rasa...sampai sekarang,tengah menaip nie pun,jari duk terasa kebas lagi..pantang betul aku anak2 usik barang aku...bukannya barang tuh menyakitkan depa pun...xyl berlari turun dari atas ambik angah...kalau xyl tak dtg,mau sekali lagi angah kena beduk...

memang style aku macam nie...nie kira dah kurang ckit ler...xyl byk cool kan aku...pada aku,anak2 kena pukul dan rotan..kalau setakat membebel jerk,payah depa nak dgr..bukan pukul dan rotan utk menyakitkan,tapi pukul dan rotan utk mengajar..so bila lain kali depa nak buat,depa akan ingat....pernah aku buat style,bg depa rasa dulu,kendian baru depa tahu apa sebab kita tak bg...tapi tak semua cara buleh buat mcm tuh...masa along kecik dia selalu sgt nak pegang cerek letrik..walhal kami dah letak tempat tinggi..so satu hari,dah dia nak merasa pegang sgt,aku biarkan...biar jer dia pegang,dah berbuih kita ckp mender tuh panas dan bahaya,dia duk nak usik jugak...

so bila dia pegang,melecur tangan along...hahahahhaa..baru tahu...menangis dan rasa sakit sebab melecur..lepas tuh biler sebut word panas,langsung tak berani dekat...apapun hari nie angah sengap kat dalam bilik..aku rasa dah tertidur kut...tangan aku plak rasa kebas sikit2....lepas nie si wardah pulak...dah berbuih aku cakap jgn main dgn kad astro,dia duk usik jugak...memang ler anak dara tuh kemanjaan aku,tp bila melampo sgt,tahu lah nasib dia nanti....

masa kecik2,aku dgn yang memang buas tak ingat,klu pergi ziarah umah org,masa tuh ler nak tunjuk kelaku...arwah mak buat tak tahu jer masa kat umah org..apalagi,kami pun buat perangai tak ingat....elok sampai umah..lepas tukar baju dan sebagainya..mesti arwah masuk bilik,lepas tuh,beduk cukup2 dgn getah paip..memang tak cukup tanah berlari keliling umah,memang berbirat badan2...bukan setakat aku,kakak aku ayong pun sama pernah kena beduk...lagi dahsyat,kena baling dgn sudit panas dgn bapak aku,sampai sekarang ada parut...

bayangkan,balik sekolah,kalau tak masukkan stokin dalam kasut,tetiba jer kasut hinggap kat muka...memang tersengap ler 15 minit...tuala mandi,kalau tak sangkut betul2,bapak aku sepuk- sepuk tuala tuh kat muka kita org...tuh sebab kami dah biasa berkemas kat umah,tak reti nak terabur barang2...tapi semua tuh cara org lama....aku ikut mana2 yg aku rasa ok jerk...tapi alhamdulillah kami adik beradik jadi manusia...hehehehe

oklah...angah dah tertidur kat bilik depan...sakit kena beduk dgn aku tadi...rasa nyesal pun ader..tenguk argh nanti,aku ada belikan aiskrim vanilla..nanti aku pujuk balik....bukan apa,kalau boleh nak didik anak jadi anak2 insan yg berguna...paling penting,bila dia besar dia boleh menilai satu benda yg dia nak buat,Baik atau Buruk.....

No comments:

Post a Comment