Friday, November 7, 2008

Volvo 850 T5-estate


Amacam...boleh tak..??? komen sikit...
Korang komen sikit....

semalam melepak dgn kawan aku dari maybank seremban...katanya rakan dier nak cari perdana....glurp....aduh...dier tanya aku berani tolak baper...ish...kete tuh tak der buat hal apa pun kat aku...agak2,kete apa lah yerk....belum jadi apa2 lagi...rancangan jerk...

aku minat betul kat kete nie...tak tau apasal...performance pun ader,family car pun ader...nak comfort pun ader....tapi tulah...bila disebut kete europe atau kete konti,ramai yang takut...takut dari segi sparepart dan minyak...sparepart mahal,minyak pun kuat....tapikan...sebelum aku pakai perdana dulu,ramai org kata minyak kuat dan spaprepart pun mahal....




Goreng cekodok pun makan minyak..
Tapi..kalau nak kata minyak kuat...biasalah 2000cc...tak yah pikir jauh la...kalau buat cekodok pisang pun,makan minyak jugak...minyak masak pulak tuh.....wakakaka...sebenarnya..kete tuh tak meragam apa pun..cuma,gatal sikit...teringin nak comfort...bonnet pun luas...nak balik kg senang...bolih masuk buaian,stroller,walker..sumer bulih...nak beli MPV aku tak mampu,kete nie aku rasa paling sesuai...biler nak laju aku buleh tekan(soft turbo)...comfort pun ader...herm...cam ner erk..???memang ler nampak macam gedabak besor,tapi aku rasa sesuai dgn rangka aku yg agak besar jugak...sekali musim buah kat kg bulih aku bawak buah2an dari kampung...pueh hati..


Old Timer.......
sebenarnya berkenan biler tenguk VOL pakai V40...memang ler kete tuh nampak mcm utk org berumur,tapi kalau kena dgn gayanya...aku rasa boleh meletup kete nie...macam gak aku amik perdana dulu...sumer kata tak lawa,macam kete org tua...tapi bila dah make up sikit,kat traffic light ader gak org nak gheling kat kete aku....ader gak riak sikit2...wakakaka..ish...ntahler...nebuchaddazer tak pernah bagi masalah besar pun kat aku...HP power pun ok...cuma cat jerk nampak dah teruk sikit...alah kuar modal tak sampai rm1.5K,cantik balik ler kete aku...adus...sedihnya...tapi nie semua angan2 beb...mana ader org nak ambik perdana tahun 97 sampai RM35K,kalau betul pun org tuh nak ambik,dier betul2 minat kat kete aku...dan aku terpaksa letgo sumer gadget dalam kete aku tuh...

Upgrading CC
T5 nie sebenarnya soft turbo...makna kata turbo dier tak ler bising sgt..pernah aku tenguk,bmw m5 kena tapau dgn volvo nie...kalau tak,takkan ler PDRM satu ketika dulu amik kete nie buat kete peronda,kat UK pun sama...cuma mungkin maintenance dier tinggi sikit.pernah VOL cakap kete nie cecah sampai 35oHP...pergh duer kali ganda kete aku tuh...erh...pecah lak rahsia...hehehehe....jangan main2...walaupun kete nampak kotak...pickup meletup..tuh yg penting....tak tau ler...dah 3 bijik kete aku pakai sumer keter proton..dari 1.6,1.8 dan 2.0..T5 nie 2.3 makna kata aku upgrade CC,bukan down grade...herm...nampak cam menarik nie...

Cinta aku masih padanya
ntahler..yg pasti nebuchaddazer memang aku sayang...giler,dari kete tuh bulat,montok...aku buat sampai jadik macam sekarang nie...kete yang paling lama aku pakai,5 tahun...biarlah...kalau jodoh tak kemana....nebuchaddazzer..ko jgn susah hati...aku tetap sayang kat ngko...byk knangan aku dgn ngko...aku tulis niepun angan2 aku jerk...sembang org kurang duit...wakakakakat sini sambungannya

6 comments:

  1. aku sokong... kekekeee
    aku pun suka kete ni... sejak aku tgk rally dalam trek tu... tah apa ke nama race tu....
    pergh! mengancam... hahahahaaa

    ReplyDelete
  2. kete orang tua nih...baik ko sambar forester scooby..peh, bunyik dia blup! blup! blup!

    ReplyDelete
  3. subaru forester tuh mahal lagi bro...kete konti nie comfort,forester tuh dah kira hardcore gak tuh...ko kata kete org tua sakse..???malam nie ko turun awan besar.ader tt geng VOCM kat situ dlm pukul 10 mlm,bleh ko snap gambar sekali...

    ReplyDelete
  4. Sempena Hari Lahir ko nie bro aku doakan apa jua niat, hajat & idaman kau supaya tercapai..sebabnya aku bangga ada kwn2 cam ko. All de best bro.

    ReplyDelete
  5. ko bangga ke gtr? aku tak bangga langsung..wahahahhahaa

    p/s : xleh la jen, mlm ni nak kena tido awal, esok ada jogathon hospital..aku jadi official photographer, keh keh keh..

    ReplyDelete
  6. salam...9w2fzo...handle operator faiz... qra : mersing,johor...volvo terbaik...sya ade 2...xprnah buat msalah...sya pkai 240 estate dgn v40...minyak alhamdulillah...dari mersing ke melaka,pergi balik RM40 je

    ReplyDelete