Friday, November 28, 2008

NEW HOBBY-Giant Yukon Disc 2009

Bosan...badan dah bertambah kembang...tapi tak ler sekembang rakan yg duduk di seri kembangan....macam mana pun kena cari satu aktiviti.aktiviti yg menyihatkan tubuh badan...dengan umur yg 30an badan dah macam2 penyakit.by 40 kalau aku tak control penyakit nie,byk sistem yg terganngu nanti.Dulu aku ader kengkawan sparing partner yg boleh di ajak bersukan.ramai ler jugak..at least bulih buat 3 team...tapi makin lama makin susut....biler nak main...sumer ader komitmen masing2.Byk jugak aku habis melabur beli raket badminton tuh...almost rm1K...dengan kasut nyer beg..baju...macam2 ler...lastly bertahan 6 bulan jerk...biler tak der kawan nak main..aku pun stop...





leceh ler nak bersukan kalau kena partner....lama gak aku berpikir...lastly teringat kat VOL yg rajin berkayuh....umur dah 44,tapi kalau berjalan dgn dier,mesti org ingat dier tak cecah 40 lagik...tapi kena pakai topi ler...kalau si VOL tak pakai topi,sahih org ingat dier dah tua ler...VOL memang fit...perut pun tak ler boroi sgt...aktif siut org tua nie...makan pun berjaga....aku makan memang pantang...tapi pantang jumper...kalau nak ikut kan aku dgn GTR,jauh bezanyer....GTR memang ler spesis bonzai mcm VOL....tapi bonzai macam pokok oak...wakakaka...walaupun si VOL nie bonzai gak...tapi bonzai dier nie...kira macam pokok spesis...yg cantik2 ler...wakakakaka....



ARgh..lantak depa ler...dah survey basikal utk mountain bike...tenguk kat seksyen 9 dgn klang...pergh memang terliur siut.range dari rm500 hingga cecah ker berbelas ribu...aku nak cari yg biasa2 jerk..tapi org kata alah membeli menang memakai.taknak ler beli basikal yg macam bangla kat meru kayuh pagi2 tuh...tuh biasa sgt...pakai 2 tahun jahanam...tak pun,dah ler aku nie spesis dolph lundgren,nanti patah 4 pulak basikal tuh...wakakakaka...nak cari basikal yg bulih tahan utk sampai afif pakai...ader siut...VOL punyer basikal dah almost 10 years...aku tenguk cantik lagi...mana idaknyer..brand peugot siut....rege pun...glurp...bulih beli halfcut twin turbo...

oklah...kalau ader lebihan kecairan bonus hujung tahun nie..merasa ler aku kayuh basikal...dan ader hobi yg baru...lantak ler org nak kata aper...at least aku nak sihatkan tubuh badan aku...takut nanti umur 40,badan dah sakit sana sini...masa tuh pulak anak2 baru nak besar..ok....ummi,afif,dzikri&wardah...doakan kesihatan didi yg berpanjangan...mcm tuh jugak utk ummi dan anak2 didi...semoga semuanya mendapat kesejahteraan dan dilindungi serta dipelihara ALLAH hendaknya....

Spesifikasi
Brand :GIANT
Model :Yukon Disc 2009
Frame :GIANT ALUXX
Fork :SPINNER EDGE AL1-MLO T90
Shifters :SHIMANO ST-EF60
F/R Derailleurs :SHIMANO FD-C050/ RD-M360
Brake :TEKTRO MACHINICAL DISC
Tire :MICHELIN COUNTRY TRAIL 26X1.95 33TPI
Speed :24SKat sini belah atas

kat sini sambungannya

2 comments:

  1. knp aku...knp aku....arrghhhhhhh aku takde dlm nie gambaarrrrr chiiiii !!!!

    ReplyDelete
  2. jen selain bobi baru kau. apa sukan yg kau suka. Main tennis ok. Klau ok jom la sparing.
    Tapi kalau teakwondo aku tak mau ha sparing.....takut jatuh tak bleh baangun....hehehhee

    ReplyDelete