Sunday, November 23, 2008

Kelas RAE & A1 GP

Pergh...hujung minggu yang memenatkan...tapi memang berbaloi....2 in 1 orang cakap...pagi pergi kelas RAE yang dianjurkan oleh rakan ASTRA wilayah tengah,sebelah petang pergi sepang tenguk A1 racing...pergh...best....memang best....pergi pulak dengan sniper sakse dan GTR...puas hati memang tak bleh digambarkan dengan perkataan...Kat sini belah atas

Kelas RAE

Alhamdulillah selesai dah kelas RAE...ok ler,30 org participants...kira ramai gak ler tuh....bersemangat tenguk2 kengkawan yang datang nak belajar RAE.Dengar kata yang datang dari tg malim dan nilai pun ader....sempat juga dibuat check net pada ketika kelas berlangsung.Rasanya yang datang pun sebenarnya,dah ader pengalaman pasai radio pun,dah pernah pegang PTT dan tau serba sedikit pasal radio amateur.

Kelas mula 9.30 pagi habis pukul 6.00 ptg.kelas lebih kepada panduan dan berkongsi maklumat bersama rakan...alah tak byk yg boleh dikongsi kalau 4 jam....sentuh surface jerk....kalau nak pegi detail sgt pun takut kengkawan pening kepala nanti.Tapi bila tenguk kawan2 pening bab pengiraan,itulah yg mencabarnya.di akhir kelas ader sessi menjawab soalan.Tahniah kepada yg berjaya menjawab soalan...dapat jugak antenna slim jim sebagai cendera hati.

A1 GP...fast fairus..

habis kelas Technical,cabut pegi umah sakse dengan GTR...hehehe...ader ticket nak ke Sepang tenguk A1.sakse nak test lense 70-200mm yang dier beli.pergh...giler mahal...aku tenguk gadget kamera dier,kalau dicampurkan semuanya,bulih beli perdana tahun 95-97...wakakakaka...termasuk kete aku ler....puas hati...sambil tenguk org berlumba.sambil tenguk sakse snap gambar kete.....sampai kat sepang dalam pukul 3.00.Race dah mula...parking kena 5 hinggit jerk...ader ker bayar parking rm5,pas tuh suruh parking kat luar...


Aku pun 1st time tenguk race nie...boleh tahan jugak lajunya kalau nak dibandingkan dengan F1.bising pun tak ler pecah gegendang telinga,tapi kalau bawak budak,sakit jugak telinga.InsyaAllah kalau ader rezeki tahun depan nak bawak Along Afif.GTR pakai kamera biasa jerk...memang tak sempat nak snap...kamera digital biasa ler katakan...tapi ader ler dapat jugak kete yg tengah berlumba...kita org tenguk dekat lap 12 dan 13 rasanya...top speed rasanya dalam 240km/h itu dari pandangan mata aku ler....awek..????hehehehehe...memang ramai....tapi rasa menyampah pun ader,biler tenguk awek pakai spek mata yg sebesar penumbuk,walaupun muka sebesar jari kelingking...wakakakaka...aku tenguk dah macam muka lalat pun ader...nak kata aper...trend...


tunggu sampai race habis,aku tak ingat pun podium position..tapi italy,USA ader kat podium,lagi satu negara aper ntah...Fairus wakil malaysia dapat no 10 aku rasa...ok lah tuh...muda lagi mamat tuh...jauh lagi perjalanan dier...at least dah masuk A1..bukannya dari F1 turun ke A1...step yg betul pada aku untuk terus meningkat maju.memang terasa semangat patriotik berkobar-kobar setiap kali anak malaysia tuh melepasi depan aku...ntah berapa kg ler berat badan mamat tuh turun biler habis racing.Bukan aper beb,dah pernah rasa masuk track...alangkan aku yang layan 4 lap sekali main pun dah terasa penat,ini kan pulak berpuluh lap...penat woo....kena konsisten,mental...semua kena jaga...dah ler tuh...duduk melunjur lak tuh....berapa G dier punyer daya...aku sendiri tak tahu...tapi betul..biler dah masuk track(bkn makan angin),baru feel tenguk race nie...bulih rasa,tukar gear kat marker baper,break kat maker berapa,power in power out,racing line pun kena betul.aku masuk track pun just nak test skill aku,dan yang paling penting tahap kemampuan nebuchaddazer aku...limit kete aku,boleh push corner sampai mana,setup suspension macam mana ...semua ler...apapun thanks a lot to GTR,kalau tak kenal dier,aku pun tak merasa kut..


belum sempat upacara bagi hadiah,kita org cabut.Sakse nak cari mangsa utk jadi model.biler nak carik,masa tuh ler tak jumpa...kalau tak dicari,berlambak lak kita org jumpa.masa nak balik,lalu kat satu booth tuh,tetiba awek payung lambai kat aku...aku ingat kan aper,rupanya minah tuh nak bergambar dengan aku...malas sebenarnya nak bergambar nie..tapi taknak kecewakan awek tuh,aku pun possing ler...siut..lense sakse rupanya tak bulih nak zoom dekat,bulih zoom jauh jerk..so dapat gambar separuh jer lah...kira ok..nanti takut awek tuh meraung plak tak dapat bergambar dengan aku.Awek tu pun satu,ader ker suruh aku pegang bahu..ish tak nak aku...kalau dier nak peluk aku tuh,lain ler....macho kena jaga beb...wkakakakaaka....

habis event A1 dalam pukul 4.30 aku rasa..sempat lagi kalau nak melawat rakan kat Kelas RAE kat kg jawa.aku duk belakang jerk....perut memang lapor tak ingat...ish panjang lagi nak citer pasal A1 nie...cumer aku takut bini aku jeles jerk...tenguk laki dier org nak berebut bergambar...biar dier tahu betapa hansem nyer laki dier nie...berebut siut awek model nak bergambo dengan aku,dah anak brad pit,matt damon...bapak dier tom cruise ler..........hehehehehe...

kalau nak tenguk gambar lagi banyak..klik kat sini...

2 comments:

  1. ooo awek tu yg panggil hang bergambaq ghupernya..wakakakka

    btw, kita sampai lewat sminit jek..klu x bole tengok Fairuz tersalah masuk pit.

    ReplyDelete
  2. ayat kena power se...

    patut ler dapat no 10...

    se...layan go kart sabtu nie..berani..??

    ReplyDelete