Monday, November 3, 2008

Konsert AFIF


Pertunjukan
Malam minggu aku sampai umah pukul 4 pagi...pagi nanti kena bangun awal.kalau tak nanti kecik hati Afif.kalau diikutkan malas aku nak pergi event afif nie,tapi biarlah penat sikit,takper..




Awalnya bangun....
Pukul 6.30 pagi Afif dah bangun,ceria betul bradd pitt aku nie.maklum ler ader aktiviti pagi nie.dia jerita kat telinga aku,mcm nak pekak dibuatnya.mengamuk jugak aku dibuatnya.Xyl pun sebenarnya tak sampai hati nak kejutkan aku,letih sangat gamaknya.pukul 7.10 aku bangun,siap lebih kurang,baju pulak tak gosok,nak marah pun ader,tapi biarlah,kalau ikutkan marah,satu hari mood marah nanti.

Tempat afif berkonsert pun aku tak ingat sebenarnya,kertas yang cikgu bagi,dibuatnya roket.aku pun tanya afif banggunan tempat afif rehearsel...carik punyer carik,kat auditorium MBSA kat muzium shah alam ropenyer.TEPAT pukul 8 kita org sampai.ader ler 5/6 org parents yg dah sampai...alhamdulillah at least ader jugak parents yang punctual.memang cara aku,kalau sebut pukul 8,pukul 8 ler aku sampai,sebab bapak aku didik macam tuh,biar kita tepati masa.ader le jugak mak bapak yg sampai pukul 8.30 pun ader,kesian teacher2 kelam kabut manggil anak2 utk disapkan.Kendian hari,kalau anak2 besor tak tepati masa2,jgn plak nak marah anak2...sebab apa...sebab bapak nyer pun sama...hehehehehehe...


Self Confident

Aku tenguk memang mencabar nak arrangge budak2 nie...budak beb..tengah aktif..macam2 idea,perangai,kelakuan,keletah anak nie...cikgu suruh buat macam nie...depa buat cara lain...kalau aku jadi cikgu utk budak2 nie,memang aku humban bebudak nie.macam2 peel bro,memang tak sabar punyer...pukul 8.45pg pengetua little caliphs buat sedikit ucapan,thanks pada parents yg support pada little caliphs katanya...hehehehe..macam mana tak support,bayar sebulan rm190 tuh,tahun depan naik rm210 sepulak,pendaftaran pun rm1025,macam mana tak support???? mesti support beb...anak2 pun alhamdullilah,afif pun dah boleh membaca sekarang....kalau dipikirkan yuran budak UiTM pun baru RM450 satu semester kalau dibahagi dengan 6 bulan,tak sampai seratus hinggit sebulan...ish...dunia...sistem dier...apa nak kata...bayar jer lah..dah rezeki afif dapat masuk sekolah mcm tuh...

persembahan dimulakan dengan bacaan alquran dari budak umur 5 tahun.terkejut gak aku,budak lima tahun dah bulih baca al-quran.Surah al-luqman pulak tuh..siap baca terjemhan sekali...bagus...terharu aku tenguk budak umur 5 tahun,dah bulih baca alquran.Tahun depan nak hantar ler afif masuk kelas qiraati,biar cepat bleh baca al-quran.


Jam 9.00 pagi,Afif dgn kengkawan kuar dengan solekan tersendiri..ader topeng muka dengan rambu ramba kat badan dier.Persembahan nie,teacher GOMI dier punyer idea.memang menarik..litlle poky tajuknya...habis semua tetamu gelak..keletah anak2 nie memang seronok.aku sendiri yg ngantuk pun boleh segar...spanjang persembahan aku tenguk gelagat afif..dier kena letak barisan depan..nampaknya afif tak der self confident...setiap gerak geri yang nak dimulakn,mesti dier kena tenguk org lain dulu,agaknya dier takut tersilap step kut...argh...biarlah...kecik lagi...nanti pelan2 dier develop self confident dier...itupun dah kira ok,dier berani dudk kat atas pentas.



2 persembahan yang afif masuk,satu lagi menyanyi lagu Nabila,sambil menari...yang nie pun seronok gak...ader yang berpeluk laa...melompat la..macam lagi...bila bab melompat,afif lompat yang rendah sekali..wakaka...gemuk ler katakan..tapi sumer orang happy..kira little caliphs setia alam,punyer yang ok sikit,berbanding dengan little caliphs shah alam,ttdi dan damansara...mana tak nyer...dekat 2 minggu depa berlatih...yang lain2 tuh aku rasa biasa jerk...tapi paling aku bangga dengan teacher depa nie...sabar dan penuh semngat..komitmen usah cakap ler...memang full blast..kira bayar mahal pun..berbaloi ler...anak2 pun ader kelakuan dan peribadi...


ca alif boot....
tepat jam 11 pagi event habis..tapi ader lagi utk penyampain sijil...aku nak cow dah...badan penat bro..kasi can kat parents yg tak dapat masuk dalam dewan...lagipun depa nak tenguk anak2 depa konvo.balik kami singgah makan kat hartini.afif apalagi,belasah ayam masak kurma..makan 2 pinggan pastuh muntah balik,dier tercium bau busuk dari dapur...herm...lahai afif....

No comments:

Post a Comment