Tuesday, November 4, 2008

Gathering~Sepetang di Puncak Alam









Tuan Tanah Kedaung....~JIZ~
Siut punyer GTR,diletaknyer nama aku dgn VOL kat bahagian jaga parking.Tak pasal2 aku terbabit.Biler org dah letak nama nie terpaksa ler aku tunggu.Tapi kalau orang lain yang letak,aku buat tak tau jugak,nie dah sebab GTR yg letak,kena la huluq jugak ler kepala.Malam sebelum tuh dah duduk meeting dgn abg JIZ,VOL,NIC,NLM,GTR,CLS dan aku.Dah tanya abg JIZ aper yg perlu dibantu dr segi makanan dan sebgainya,dia kata sumer dah ok.JIZ balik awal,tapi VOL dah pesan,kena tenguk condition,kalau aper2 jadik,kita standby jerk..Tapi meeting kiter org simple jerk,tak nak melalut dan gelembong sana sini.By the end meeting mesti ader decission dan conclussion.(jgn terasa argh.......)
Panas nyer petang ni...
Mulanya aku ingat nak sampai awal,tapi dah sebab malam sebelum tuh balik lewat,paginyer pulak pergi tenguk warehouse komputer sales yang macam hampieh..akhirnya aku tertidur sampai pukul 3 petang....bangun tidur teringat plak umah VOL pasang grill hari nie,basuh muka lebih kurang,terus pegi umah VOl yang tak sampai 500 meter dari umah aku.Kononnye dari umah VOL terus nak pegi umah IZ,tapi teringatkan kamera,patah balik umah jap.....alamak...kamera lak abis bateri..lepak lagi kat umah sampai kul5.
aku tinggalkan kamera terus pegi umah JIZ.V24,RBC,V20 dah ramai rakan2 guna...nak mobile pergi umah IZ.INIlah kelebihan dunia amateur radio,tak payah nak guna duit pakai h/phone.tepat jam 5.40 aku sampai kat puncak Alam.Masa kita org sampai serentak,jiran terdekat sumernya dah dtg awal tadi,makna kata sebelah malamnya adalah utk rakan ham yang rapat.EEE samapai bawak extension wire..antena V24 dan rig yaesu si gtr dah pasang,cuma supply jerk takder.so sampainye EEE kat puncak alam,maka terbukalah satu station kat Umah JIZ,tapi yang malang nyer...kita org lupa nak buat log book hari tuh...










Yang ditunggu2.....

Pukul 6.20 ptg barang yang sumer dinantikan masih belum kunjung tiba....sebenarnya rakan ham sumer duk pakat tunggu menatang nie...rasa aku dah 3 kali depa duk hidang mender nie.Nie kali pertama aku nak rasa.....kali pertama kat puncak alam masa sambutan perpisahan untuk cikgu neo,yang kedua kat pandamaran,menatang depa tak sempat masak masa masuk 4X4 kat sg liang.Aku pun tak tau,aku pun bukan berapa gemar pun makan menatang nie...hamis bau nya...tekak aku tak bulih nak makan sgt.Mana ler si RSQ,semua event,dier yg prepare menatang nie.Katanya rempah ratus di sediakan oleh SWAL Man Black Sedap tak sedap belakang kira.......
Jam 7.15 aku kena cabut jap...ader tugasan yg perlu aku buat dgn GTR...hehehehe...palagi kena standby ler....pergi cari barang lebih kurang...cabut pergi umah GTR.prepare lebih kurang sejam setengah barang siap....CLS...jgn marah argh...habis dapur umah ngko dgn GTR aku kerjakan...mana taknya...nak cepat bro...sian kat abg IZ nanti...sebenarnya aderlagi makanan lain,tapi mungkin tak sempat nak dikuarkan kut...samapi balik kat umah abg iz...memang dah kurang pun...patut ler VOL tepon kata dah emergency hehehehehe...biler si VOL tepon,lagi kelam kabut ler dibuatnya...sampai jerk,aku layan kambing dulu,,dapat ler makan 2 btg tulang rusuk...pergh...memang champion beb...memang superb rasanya...nak layan batang rusuk yg ketiga si VOL dah jerit kat aku,tak bagi makan dah...memang tak ingat dunia beb..karang aku pening depa jugak yang susah kena anto gi spital...


Rakan2 dtg tak henti2...jam 9 malam org masih lagi bertali arus...itu advantage nyer...croud tak dtg sekali ramai,tapi dtg sikit2 tak putus2.So kita org ader masa utk prepare mender yg tak cukup.VOL panggil aku balik..katanya kena topup lagi...hampieh punyer VOL...aku jgak yang kena standby..padahal dier lagi champion...tapi apa ader hal...macam nie ler seronok...letak jerk habis..letak jerk habis...pada aku,bukan senang org nak dttg umah beb....bertambah rezeki tuh...penat memang penat,tapi keseronokan hanya tuan umah dan kita org jerk yang rasa.
2ND round.....
Jam 9.30 stand by yg kedua mula,di tanya tuan rumah ader lagi tak tetamu,katanya ader lagi..memang ader brg lain,tapi kita org nak topup jugak,alah inilah yg boleh kitaorg mampu tolong abg IZ...kekekekekeke...pergi beli brg lagi...tapi kali nie buat makanan lain pulak...sekali lagi dapur umah GTR dgn CLS jadi mangsa,nak dikerjakan dapur umah IZ,,,segan ler aku..karang mender lain nak dibuat jadi mender lain pulak.tapi kali nie..masinnya terlebih pulak...tapi yang heran,kengkawan bolih bedal gak...tekak depa nie..kalau kayu dgn batu celup tepung goreng.....bolih makan...yang tu pun depa bulih makan..itulah kelebihan rakan2....wakakakakakaka..
pukul 11.30 aku ingat dah tak der org datang dah....dtg jugak DMG,JEK,PON,TBD,XPT dan bersama dgn 15 station lagik...tak kenal aku...nasib baik ader lagi barang beb...pergh...biar betul...meriah siut...memang meriah...pastuh tok megat,pak tam,Pak yop dan 5/6 member lain buat meeting sikit...argh...malas aku nak campur...crita orang tua,biar org tua yang selesaikan...kalau citer nak pegi batam,nak pegi tg balai,nak pegi KMZ nak ler aku dengor....wakakakakakakakaka..

Buat anak angkat....
Pkul 1.30 pagi majlis tamat kut...majlis bergambor diadakan lebih kurang.saper cameraman aku pun tak tau....kalau sesaper kenal saper yg jadik cameraman malam tuh tlg bagi tau aku...bleh contact dier mintak gambor...kemas umah abg iz lbih kurang,aku tenguk jam,dah 2.30 pagi...si VOL nak balik sgt dah..aku kata kemas biar sampai habis...tak byk pun...settlekan yang bawah khemah jerk...yg dalam umah,pinggan,periuk belanga,biar ler tuan umah buat,karang mak si JIZ carikan menantu untuk aku,mana pulak nak letak bini aku yang dah ader sekarang nie....wakakakaka...kawan bro..bukan apa....nak kasi semangat biar dia buat lagi tahun depan..at least kalau dier nak buat lagi...dier tak pikir nak kemas teruk2 sgt....bini aku kalau mender macam nie...kena org tolong kalau dier buat sensorang,usah harap nak buat lagi..pernah sekali kita org buat,terduduk laki bini demam 2 hari.... Habis ngemas,layan plak milo panas...tinggal JIZ,BCT,VOL dgn aku.Byk jugak mender yg disembangkan.abg IZ duk citer pasal aweh2 yg dia standbya...pergh byk jugak.budget utk 200 org tuh...tapi sumer habis...alhamdulillah,kalau tinggal yang balance2 tuh adat ler...biasa.tapi tak ler sampai membazir...memang happy..kawan ramai..puas hati..insyaALLAH,kalau ader rezeki,kita buat kat setia ALAM pulak...puncak ALAM dah jadi HOST tahun nie,tahun depan kita ke setia ALAM...kalau aderr rezeki ler....pukul 3.15pg mata aku dah tak tahan sgt...pepagi nak bangun kena pergi event AFIF plak...

Our Gratitude......
Pada ABG JIZ dan rakan puncak ALAM,terima kasih,kerana sudi jadi host pada tahun nie.UNTUK rakan2 dan tetamu yang hadir,andai kata terkurang layanan dari kami,kami memohon sepuluh jari meminta maaf atas kekurangan kami.InsyaALLAH andai kata dimurahkan rezeki di tahun akan dtg,kita adakan event ini di setia ALAM pulak,mungkin dengan konsep yang berbeza.Semoga dengan ada nya upacara seperti ini dapat mengeratkan tali silaturrahim sesama kita.Akhir kata"biar kurang berkata2,tapi yg dirancang menjadi nyata,memang lah kita merancang Allah yang menentukan"....

No comments:

Post a Comment